همشهری آنلاین: رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دو روز مانده به برگزاری جلسه استیضاح، با حضور در جمع اعضای هیات رییسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، به طرح مواردی در خصوص بورسیه‌ها، ستاره‌دارها، برخی گزینش‌های مورد اعتراض نمایندگان پرداخت.

به گزارش ايسنا، صفر نعيمي رز، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاری جلسه هیات ريیسه این فراکسیون با فرجی‌دانا، گفت: در این جلسه كه بنا به درخواست وزیر علوم، تحقيقات و فناوري تشکیل شد، دكتر فرجی‌دانا در مورد موارد استیضاح توضیحاتی را به اعضای هیات ريیسه فراکسیون رهروان ولایت ارائه کرد.

وی افزود: بر اساس توضیحات وزیر علوم برخی موارد استیضاح مرتفع شده بود و تنها یکی دو مورد باقی مانده بود که ظاهراً آقای فرجی‌دانا مصمم به رفع این موارد است که اگر این اتفاق بیافتد، می‌تواند مجدداً از مجلس رأی اعتماد بگیرد.

نعیمی رز ادامه داد: وزیر در این جلسه به طرح مواردی در خصوص بورسیه‌ها، ستاره‌دارها، برخی گزینش‌ها و همچنین گرفتن استعلام برای برخی کسانی که نمایندگان نسبت به انتساب آنها معترض بودند، پرداخت.

وی یادآور شد: قریب به اتفاق اعضای هیات ريیسه فراکسیون رهروان ولایت معتقدند که فرجی‌دانا می‌تواند نظر نمایندگان را جلب کند، البته شاید اقلیت استیضاح‌کنندگان این موضوع را نپذیرند و به این باور نرسند که وزیر علوم موارد استیضاح را تا حدودی مرتفع کرده است اما ما که نسبت به استیضاح بی‌طرفیم و نگاه ما بر مبنای تعامل دولت با مجلس است، معتقدیم برخی موارد استیضاح حل شده است.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس خاطرنشان کرد: اعلام نظر نهایی فراکسیون رهروان ولایت به جلسه روز سه‌شنبه شورای مرکزی فراکسیون موکول خواهد بود و در آن جلسه که پیش از جلسه استیضاح برگزار خواهد شد فراکسیون رهروان ولایت اعلام می‌کند که آیا موضع‌اش حمایت از وزیر است یا خیر.

كاظم جلالي، رئیس فراکسیون اصولگران رهروان ولایت مجلس نيز گفت: قبل از برگزاری جلسه علنی مجلس در مورد استیضاح، شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولايت تشکیل جلسه خواهد داد و نظر فراكسيون درباره فرجي‌دانا بستگی به نظر شورای مرکزی و مجمع عمومی دارد.

کد خبر 269099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha