همشهری‌آنلاین: دبیر جامعه خلبانان گفت: تا سال ۱۴۰۰ برای رشد ۵ درصدی نیازمند ۴۰۰ فروند هواپیما هستیم تا به وضعیت فعلی ترکیه برسیم.

هواپیما

به گزارش تين‌نيوز، مهدی ایرانمش با بیان اینکه حمل و نقل هوایی در شکل گیری نوع توریسم موثر است، افزود: متاسفانه هنوز اقدامات موثری در زمینه راه‌اندازی ایرتاکسی و استفاده از هواپیماهای سبک برای جابجایی گردشگران در ایران انجام نشده است.

وی افزود: سهم صنعت گردشگری در اقتصاد ایران بسیار اندک است این درحالی است که بر اساس پیش بینی سازمان جهانی گردشگری سالانه در کل جهان گردش مالی در صنعت توریسم به 300 میلیارد دلار می رسد. بر همین اساس 7.6 درصد مشاغل در جهان به طور مستقیم و 3 درصد هم به صورت القایی (از طریق فروش محصولات منطقه و صنایع حاشیه‌ای) با صنعت گردشگری مرتبط هستند.

دبیر جامعه خلبانان با بیان اینکه در سند چشم‌انداز توسعه پیش‌بینی شده تا سال 1404 ایران باید میزبان 20 تا 25 میلیون گردشگر باشد و از این محل 25 میلیارددلار درآمد ارزی کسب کند، تصریح کرد: برای رسیدن به این میزان در بخش هوایی باید ظرفیت پروازها از 38 هزار پرواز به 138 هزار پرواز افزایش یابد که متاسفانه ناوگان هوایی کشور، کشش این حجم از پروازها را ندارد.

وی افزود: تا سال 1400 برای رشد 5 درصدی نیازمند 400 فروند هواپیما هستیم، این درحالی است که با توجه به بالابودن سن ناوگان هوایی کشور، در سال‌های آینده بخش عمده‌ای از هواپیماها زمین گیر می‌شوند.

  • لزوم تشکیل هاب گردشگری و استفاده از ایرتاکسی در شهرهای توریستی

ایرانمش با اشاره به لزوم تشکیل هاب گردشگری و استفاده از ایرتاکسی در شهرهای توریستی ایران گفت: یکی از چالش‌های اصلی در توسعه گردشگری، جابجایی گردشگران در مسیرهای بین شهری است. برای مثال گردشگر خارجی پس از اینکه وارد فرودگاه امام شد باید به فرودگاه مهرآباد رفته و از آنجا به سایر نقاط کشور سفر کند، در حالی که با استفاده از ایرتاکسی و هواپیماهای سبک می‌توان این مشکل را برطرف کرد. وجود چنین تشکیلاتی در کشور علاوه بر گردش مالی، موجب اشتغالزایی هم می‌شود.

وی افزود: صنعت گردشگری صنعتی چندوجهی است که برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند کوشش همگانی و اعمال سیاست‌های درست و چندجانبه است.

  • مهاجرت خلبانان ایران به ناوگان هوایی ترکیه

دبیر جامعه خلبانان با انتقاد از جایگاه خلبان در کشور گفت: بخش زیادی از خلبانان بیکار هستند و حضورشان در ناوگان هوایی کشور کمرنگ است.

وی افزود: به طور کلی مشاغلی چون خلبانی و مراقبت پرواز در فهرست سخت‌ترین مشاغل جهان قرار دارند، با وجود این در کشور ما خدمات قابل قبولی برای خلبانان ارائه نمی‌شود و تفاوتی برای آن نسبت به سایر شغل‌ها قائل نیستند.

این کارشناس هوایی ادامه داد: از این رو مسئولان ترکیش ایرلاین به راحتی و با برگزاری دو همایش در ایران توانستند خلبانان نامدار ایرانی را جذب کنند.

ایرانمنش با بیان اینکه این همایش‌ها در سکوت کامل خبری و با حضور 300 نفر از خلبان کشور برگزار شد افزود: خلبانانی که میلیون‌‌ها تومان پول هزینه کرده و به تجربه و پختگی کاری رسیده‌اند اکنون در آسمان کشورهای همسایه‌ ایران فعالیت می‌کنند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر 1600 خلبان در ایرلاین‌های ایران در حال فعالیت هستند گفت: خروج خلبانان فاجعه‌ای است که اگر تدبیر مناسبی در این زمینه اندیشه نشود صنعت هوانوردی کشور با بحران جدی مواجه خواهد شد.

کد خبر 268976

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha