همشهری آنلاین: سومین لوح فشرده آموزشی، ویژه روزنامه‌نگاری بحران تدوین و تکثیر شد

روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها اعلام کرد: در پی استقبال روزنامه نگاران و دانشجویان رشته روزنامه نگاری از دو لوح پیشین آموزش روزنامه نگاری، سومین لوح فشرده آموزشی، ویژه روزنامه‌نگاری بحران تدوین و تکثیر شد.
روابط عمومی یادشده در باره کارکرد لوح های آموزشی اظهار داشت: آموزش غیر حضوری از جمله راهبردهای امروزین برای کاهش نابرابری در فرصت های آموزشی است.
رشد و گسترش فن‌‌آوری‌های نوین ارتباطی، شیوه ای نوین برای دستیابی به اهداف آموزشی فراهم آورده است.
دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها با بهره مندی از این فن آوری ها همانند گذشته تلاش کرده شرایطی را فراهم آورد تا با روشی جذاب، جدیدترین و مطرح‌ترین مطالب آموزشی روزنامه‌نگاری نوین را در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار دهد.
به گفته روابط عمومی مذکور  آمارها نشان می دهد ایران به لحاظ جغرافیایی جزء 10 کشور دنیا از نظر میزان وقوع مخاطرات طبیعی و حوادث غیر مترقبه است. کشورمان بدین لحاظ در آسیا دارای رتبه چهارم است.
از این منظر، آموزش همگانی سهم بسزایی در کاهش تلفات و آمار مصیبت زدگان دارد. توجه به نقش و اهمیت وسایل ارتباطی جمعی و فن‌آوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی در برخورد با این بلایا می‌تواند سهم ارزنده‌‍‌ای در ایجاد فرهنگ آمادگی و مقابله با وقوع بحران، ایفا کند.
از این‌رو روزنامه‌نگاری بحران که به‌عنوان یکی از بحث‌انگیزترین مباحث حرفه‌ای این رشته از سوی صاحبنظران مطرح می‌شود، موضوع سومین لوح آموزشی است.
مطالب روزنامه‌نگاری بحران در دو لوح فشرده ارائه شده است:
1. لوح نخست حاوی فیلم آموزشی در قالب گفت‌وگو با روزنامه‌نگاران و صاحبنظران و استادان روزنامه‌نگاری است.
2. دومین لوح نیزدر دو بخش مجزا تدوین شده است.
الف: درسنامه «روزنامه‌نگاری بحران» که شامل:
• مباحثی در باره لطمه روحی،
• مطالبی درباره نکته‌های آموزنده برای مصاحبه در محیطی بحرانی.
• خودآزمایی،که کاربر می تواند مطالعات خود را مورد آزمون قرار دهد.
ب: مقالات آموزشی مشتمل بر: 10 مقاله درباره
• روزنامه‌نگاری بحران.
• رسانه‌ها و حوادث غیرمترقبه.
• بحران 11 سپتامبر.
• تجربه روزنامه‌نگاری آنلاین و....
گفتنی است که متن کامل نخستین لوح آموزشی روزنامه نگاری و دومین لوح آموزش روزنامه‌نگاری در این وب سایت دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها موجود است.

کد خبر 26868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز