دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی "امروز" رضا میرکریمی در اولین حضور بین‌المللی‌اش در بخش اصلی جشنواره "تورنتو" به نمایش درمی‌آید.

فیلم ایرانی

به گزارش ایسنا، سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم "تورنتو" که از 4 سپتامبر ۱۳ شهریور آغازخواهد شد،" امروز" جدیدترین ساخته رضا میرکریمی را برای بخش اصلی خود برگزیده است.

جشنواره فیلم تورنتو رویداد سینمایی معتبر آمریکای شمالی است که بخشی از این اعتبار به بازار فیلم جشنواره تعلق دارد.

«امروز» که اولین همکاری میرکریمی با پرویز پرستویی هم به شمار می‌رود، براساس طرحی از رضا میرکریمی است و فیلمنامه‌ آن را شادمهر راستین و رضامیرکریمی نوشته‌اند.

در این فیلم پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی،اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیرکربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین ميری، شهلا نَدری، شیرین‌فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی، امیر یوسفی و مهناز میرزایی بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان "امروز" آمده است: یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک‌روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظارِ اوست.

جشنواره فیلم تورنتو امسال با نمایش فیلم «قاضی» به کارگردانی «دیویددوبکین» و بازی «رابرت داونی جونیور» آغاز می‌شود و با نگاهی به یک عمر فعالیت سینمایی درخشان «آل پاچینو»، به این هنرمند صاحب‌نام ادای احترام می‌کند.

فیلم «امروز» که این روزها در ایران به نمایش عمومی درآمده است، در مدت‌ 17 روز به فروش سیصد و پنجاه میلیون تومان در سینماهای تهران دست یافته است.

کد خبر 268429

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha