یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

درحالی‌که ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه عملا مذاکرات مصر برای آتش بس را با شکست مواجه کرده است مردم کشورهای مختلف جهان در روز خشم علیه این رژیم به خیابان‌ها آمدند تا اعتراض خود را به قتل عام مردم غزه اعلام کنند.

غزه

ده‌ها هزار نفر از معترضان به جنايات رژيم صهيونيستي با تظاهرات در شهرهاي مختلف جهان خواستار توقف حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه و پايان اشغالگري اين رژيم شدند. شبكه تلويزيوني الجزيره گزارش داده كه از لندن و پاريس تا كيپ‌تاون و سيدني و شهرهايي در 5قاره جهان شاهد خشم مردم عليه اين رژيم بوده است.

در لندن هزاران نفر به تظاهرات عليه رژيم صهيونيستي پيوستند و با راهپيمايي به سمت هايد پارك خواستار محكوميت حملات رژيم صهيونيستي و توقف فروش تسليحات به اسرائيل از سوي دولت اين كشور شدند. فرانسوي‌ها جنازه‌هايي نمادين با پرچم فلسطين را در خيابان‌هاي پاريس به همراه داشتند. در برلين، پايتخت آلمان 2تظاهرات مهم در حمايت از مردم فلسطين برگزار شد و با تجمع در ميدان مركزي اين شهر و محكوميت رژيم صهيونيستي به پايان رسيد.

در آفريقاي جنوبي دزموند توتو، اسقف اعظم و از رهبران برجسته جنبش ضدآپارتايد به تظاهرات مردم در كيپ‌تاون، پايتخت اين كشور پيوست تا به همراه آنها اعتراض خود را به حملات رژيم صهيونيستي اعلام كند. او همچنين يكي از 52امضا‌كننده نامه به سازمان ملل عليه حملات رژيم صهيونيستي بوده است. اين نامه به امضاي دانشمندان و محققان، هنرمندان صاحب نام و افراد سرشناس در عرصه بين‌الملل ازجمله 4برنده صلح نوبل رسيده كه در آن تحريم فوري نظامي عليه رژيم صهيونيستي درخواست شده است.

در كوبا هم فيدل كاسترو در بيانيه‌اي بين‌المللي خواستار «آزادي فلسطين» و عزم جهاني براي توقف حملات رژيم صهيونيستي شد. عبدالله دوم، پادشاه اردن هم در گفت‌وگويي اعلام كرده كه جامعه جهاني بايد رژيم صهيونيستي را به‌دليل جنايت‌هايش عليه مردم فلسطين محاكمه كند.

خشم جهاني عليه رژيم صهيونيستي در حالي ادامه دارد كه از سرگيري حملات هوايي رژيم صهيونيستي بعد از آتش بس 3روزه باعث شهادت ده‌هافلسطيني ديگر شده است. همچنين تيراندازي نيروهاي رژيم صهيونيستي به فلسطيني‌هاي معترض در كرانه باختري باعث شهادت حداقل 12 نفر شده است. ادامه حملات اين رژيم همچنين عملا مذاكرات قاهره را بي‌نتيجه گذاشته است. پس از آنكه نمايندگان رژيم صهيونيستي قاهره را ترك كردند مقام‌هاي حماس هم اعلام كردند كه درصورت عدم‌بازگشت آنها به مذاكره بدون پيش شرط، از پايتخت مصر خواهند رفت. بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در ميان حملات هوايي جنگنده‌هاي اين رژيم اعلام كرده تا زماني كه حملات راكتي از غزه متوقف نشود درباره آتش بس مذاكره‌اي نخواهد شد.

کد خبر 268385

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha