همشهری‌آنلاین: حمید بهبهانی وزیر راه دولت نهم در سال ۱۳۸۷ گفته بود که کتبا می‌نویسم هواپیمای ایران ۱۴۰ از فوکر بهتر است.

بار دیگر با وقوع حادثه دلخراش هوایی بسیاری از کارشناسان به این موضوع تاکید دارند که باید نوسازی ناوگان هوایی در دستور کار قرار گیرد.

یک فروند هواپیمای ایران ـ 140 ساعت 9:18 دقیقه صبح امروز دربلوار شیشه مینا در شهرک آزادی تهران سقوط کرد. این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان و در مسیر تهران ـ طبس در حال پرواز بوده که چنین سرنوشت تلخی برای آن رقم خورد.

این اتفاق دلخراش در حالی برای هواپیمای ایران 140 افتاد که در روز 18 آذر سال 1387 حمید بهبهانی که آن زمان وزیر راه دولت محمود احمدی نژاد بود در گفتگو با خبرآنلاین در رابطه با هواپیمای ایران 140 اینگونه اظهار نظر کرده بود: «اگر الان ادعا کنیم می‌توانیم هواپیما بسازیم خوب شوخی کرده‌ایم. اما اگر بتدریج در این مسیر گام برداریم در سالهای آینده سازنده خواهیم شد. هواپیمای ایران 140 نمونه آن است که طراحی آن توسط متخصصان ایرانی انجام گرفته است.بنده چند بار سوار این هواپیما شده‌ام و حاضرم کتبا بنویسم ایران 140 از هواپیمای فوکر بسیار بهتر است.چراکه هم هواپیمای نو وهم خودکفا است. اگر به تدریج در مسیر ساخت وارد شویم در آینده می‌توانیم با خارجی ها رقابت کنیم.»

کد خبر 268378

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha