همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه استیضاح‌کنندگان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با وجود اتمام فرصت یک ماهه به فرجی‌دانا، هنوز از استیضاح وزیر علوم منصرف نشده‌اند، گفت: روند قانونی استیضاح وزیر علوم از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌شود.

به گزارش تسنيم، قاسم جعفری با اشاره به جلسه يكشنبه 19 مرداد ماه تعدادی از نمايندگان طراح استیضاح‌ وزیر علوم، گفت: با توجه به اینکه مهلت یک ماهه وزیر علوم، تحقيقات و فناوري برای رفع دغدغه استیضاح‌کنندگان به پایان رسیده و تا این لحظه وی نتوانسته به این دغدغه‌ها پاسخ قانع‌کننده‌ای بدهد، بنابراین استیضاح‌کنندگان در این جلسه به این نتیجه رسیدند تا روند استیضاح فرجي‌دانا را از طریق هیئت رئیسه مجلس پیگیری کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: با توجه به جلسات متعدد استیضاح‌کنندگان با وزیر علوم، تحقيقات و فناوري در مورد بررسی تحقق وعده‌هایش به نمایندگان، مشخص شده که وی به وعده‌هایش پایبند نبوده و نتوانسته دغدغه‌های اصلی آن‌ها را رفع کند، بنابراین تصمیم گرفته شد که روند قانونی استیضاح از طریق هیئت رئیسه پیگیری شود.

جعفری خاطر نشان کرد: استیضاح وزیر علوم همچنان به قوت خود باقی است و استیضاح‌کنندگان بر تصمیم خود اصرار دارند.


سخنگوی کمیسیون آموزش اعلام کرد: در جلسه امروز، امضاکنندگان استیضاح به این نتیجه رسیدند که استیضاح فرجی دانا از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

دکتر قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص نتیجه جلسه ظهر امروز امضاکنندگان استیضاح وزیر علوم گفت: امضاکنندگان استیضاح به این نتیجه رسیدند که استیضاح فرجی دانا از سوی هیات رئیسه مجلس اعلام وصول شود.

وی درباره اینکه آیا سه‌شنبه هیات رییسه مجلس این استیضاح را اعلام وصول می کند یا خیر گفت: طبق قانون هیات رئیسه باید استیضاح را اعلام وصول کند اما اینکه هیات رئیسه این کار را انجام بدهد یا خیر توسط هیات رئیسه مشخص می شود .

به گزارش مهر، پس از جلساتی که کمیته منتخب استیضاح کنندگان با وزیر علوم داشتند و گزارش آن در جلسه ظهر امروز امضاکنندگان استیضاح ارائه شد، امضا کنندگان به این نتیجه رسیدند که استیضاح وزیر علوم اعلام وصول شود.

همچنین یکی از استیضاح کنندگان که خواست نامش فاش نشود نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمیته پیگیری تعهدات فرجی دانا و استیضاح کنندگان، امروز بعدازظهر جلسه ای با لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملا با وساطت آقای لاریجانی استیضاح کنندگان مهلت یک ماهه به فرجی دانا برای رفع برخی دغدغه ها را پذیرفتند.

عضو کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر موضع لاریجانی به استیضاح کنندگان نزدیک شده و استیضاح را اعلام وصول کند بخشی از کار جلو رفته است و روند استیضاح به جریان می افتد.

کد خبر 268367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha