همشهری‌آنلاین: عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که هواپیمای ایران ۱۴۰ استانداردهای لازم را برای پرواز ندارد درباره تجربه سفری که هفته گذشته با این نوع هواپیما داشته است گفت: در طول پرواز نگرانی‌هایم از کیفیت پرواز به قدری بالا رفت که با خلبان هواپیما درباره استانداردهای پرواز پرسیدم که وی نیز به شدت از وضعیت آن ابراز نگرانی کرد.

شهروندان نوشت: لاهوتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نباید اجازه پرواز به هواپیمای ایران ۱۴۰ داده شود گفت: در بازدیدی که اواخر مجلس هشتم از ساخت این هواپیماها با اعضای کمیسیون عمران داشتیم نگرانی‌های خود را درباره استانداردهای این هواپیماها به سازنده‌ها اعلام کردیم. این نگرانی‌ها از مدت‌ها قبل وجود داشت زیرا در روز افتتاح این نوع هواپیما، یک فروند در پروازی آزمایشی سقوط کرد. همچنین تجربه سقوط یک فروند دیگر از این نوع هواپیما را در فرودگاه‌ بروجرد داشتیم که خوشبختانه تلفات نداشت.

وی افزود: هفته گذشته قرار بود اعضای کمیسیون عمران به همراه برخی از مسئولان مجلس با این هواپیمای ایران ۱۴۰ پرواز کنند که جرات این کار را نداشتند. هیچ ایرلاین دیگری هم از این نوع هواپیما استفاده نمی‌کند و برخی کاربری‌های آن در نیروی انتظامی، نیروی دریایی و آمبولانس هوایی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در هفته گذشته سفری با هواپیمای ایران ۱۴۰ داشته است درباره مشاهدات خود از کیفیت این هواپیما گفت: به همراه آقای حکیمی، نماینده رودبار، سوار این هواپیما شدم اما با توجه به آشنایی‌ام با کیفیت آن اگر از نوع هواپیما اطلاع داشتم این کار را نمی‌کردم. در طول پرواز نگرانی‌هایم از کیفیت پرواز به قدری بالا رفت که با خلبان هواپیما درباره استانداردهای آن صحبت کردم که وی نیز به شدت از وضعیت آن ابراز نگرانی کرد و معتقد بود که ایران ۱۴۰ هواپیمای مناسبی برای پرواز نیست.

وی درباره تشکیل کمیسیون بررسی سانحه در مجلس گفت: به نظر من باید جلوی پرواز بقیه هواپیماهای ایران ۱۴۰ گرفته شود و حتما این موضوع را با استدلال‌های لازم در کمیته بررسی سانحه مطرح خواهم کرد. در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های اشتباهی در عرصه هوایی شد و ایران ۱۴۰ وارد ناوگان هواپیمایی کشور شد اما باید جلوی تلفات بیشتر آن را گرفت.

کد خبر 268365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha