سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: باشگاه فوتبال نفت مسجدسلیمان یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران است که در شهر مسجد سلیمان، خوزستان قرار دارد.

باشگاه فوتبال نفت مسجدسلیمان

این باشگاه توانست در فصل ۹۲/۹۳ جواز حضور از لیگ دسته اول فوتبال ایران به لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کند. وزارت نفت و باشگاه مناطق نفت خیز جنوب به طور مشترک هزینه باشگاه نفت مسجدسلیمان را تامین می‌کنند.

تا پیش ازانقلاب ۱۳۵۷ تیم‌های همچون تاج (استقلال)، هخامنش، شاهین، دارایی و پاس در مسجدسلیمان وجود داشت. دراین سال‌ها تیم تاج مسجدسلیمان اولین تیم شهرستانی کشورمان بود که موفق شد در سال ۱۳۵۱ تیم پرسپولیس تهران را با تمامی نفرات سرشناس خود شکست دهد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فوتبال مسجدسلیمان درسال ۱۳۶۷ که در مسابقات جام فلق ویژه تیم‌های منتخب شهرهای مختلف کشور حضور یافت و به مقام قهرمانی کشور رسید. پس از انقلاب رقابت تیم‌های دارایی، نفت، استقلال، پرسپولیس، شاهین، قدس، آزادگان و نمره یک در دهه ۶۰ مشتاقان زیادی را به استادیوم می‌کشاند. پرافتخارترین این تیم‌ها در سطح شهرستان و استان دارایی، نفتون و استقلال بودند

نفت مسجدسلیمان در اولین تجربه حضور خود در لیگ دسته یک جام آزادگان ۹۰-۱۳۸۹ توانست به مدد حمایت‌های هواداران پرشور و متعصب مسجدسلیمانی تا رده چهارم جدول لیگ دسته یک صعود نماید. تیم نفت در لیگ آزادگان ۹۱-۹۲ مدت زیادی در صدر بود و شانس صعود مستقیم به لیگ برتر محسوب می‌شد، اما به دلیل ناداوری‌های فراوان و لابی‌های تیم‌های حریف در دو بازی پایانی باخت و به این مهم نرسید.

ورزشگاه اصلی تیم نفت، ورزشگاه شهید بهنام محمدی واقع در نمره چهل مسجدسلیمان می‌باشد. این ورزشگاه را می‌توان اولین زمین فوتبال مدرن در ایران نامید که دارای زهکشی و ابعاد استاندارد می‌باشد. این ورزشگاه دارای قدمتی یکصد ساله می‌باشد و مقارن با اکتشاف نفت در مسجدسلیمان احداث شده است.
راه‌یابی به لیگ برتر

تیم نفت مسجد سلیمان برای اولین بار در فروردین ۱۳۹۳ سهمیه ورود به لیگ برتر ایران را کسب کرد.

تیم‌ فوتبال نفت مسجد سلیمان یکشنبه نهم اردیبهشت سال  ۱۳۹۷ به لیگ برتر برگشت.

کد خبر 267877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha