همشهری آنلاین: اعتصاب ناگهانی کارکنان بخش بارگیری شرکت هواپیمایی آلیتالیا ، منجر به سرگردانی مسافران و انباشته شدن هزاران چمدان در فرودگاه شهر رم شد.

 اعتصاب کارکنان شرکت آلیتالیا به هرج و مرج در فرودگاه رم منجر شد

به گزارش ایرنا،درپی توافق اخیر میان شرکت های هواپیمایی آلیتالیا و الاتحاد ابوظبی و برنامه تعدیل بیش از دوهزارنفر از کارکنان آلیتالیا،خدمه بخش بارگیری آلیتالیا در فرودگاه بین المللی ˈلئوناردو داوینچی ˈ شهر رم دست به یک اعتصاب سفید زده که به سرگردانی مسافران و انباشته شدن هزاران چمدان منجر شد.

به دنبال این اعتصاب که از روزگذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، هرج و مرج بر فرودگاه شهر رم غلبه کرد و بسیاری از مسافران بدون چمدان راهی سفر شده و همچنین صف های طویل در مقابل باجه های چمدان های گم شده، شکل گرفت.

این اعتصاب در اعتراض به توافق اخیر میان آلیتالیا و شرکت هواپیمایی الاتحاد برگزار شد، توافقی که به موجب آن قرار است بیش از دو هزار نفر از شاغلین در آلیتالیا تعدیل یایند.

آلیتالیا نیز که بطور ناگهانی با این اعتصاب مواجه شد، تضمین کرد که در عرض 24 ساعت چمدان ها را به مقصد می رساند غافل از اینکه اعتصاب بخش بارگیری همچنان ادامه دارد و بسیاری از هواپیماها بدون چمدان مسافران پرواز کردند.

گفتنی است که شرکت آلیتالیا برای نجات از خطر ورشکستگی در پی توافقی با شرکت الاتحاد ابوظبی، قرار است 49 درصد از سهام خود را به آن فروخته و بیش از دوهزار نیروی خود را تعدیل کند.

شرکت آلیتالیا به دنبال بحران شدید اقتصادی بار دیگر و پس از گذشت سه سال با مشکلات شدید مالی مواجه شده و روزانه 630 هزار یورو زیان می کند و با وجود اصلاحات اتخاذ شده، این شرکت در سه سال اخیر 735 میلیون یورو از دست داده است.

تاکنون بحران مالی و بدهی های فزآینده آلیتالیا، این شرکت را بارها در آستانه ورشکستگی قرار داده است. دولت ایتالیا در سال گذشته تحت فشار اتحادیه های کارگری برای نجات این شرکت خصوصی از ورشکستگی، در صدد یافتن شریکی برای آلیتالیا بین شرکت های دولتی بود.

شرکت آلیتالیا با 132 فروند هواپیما به 92 مقصد جهان پرواز می کند و حدود 14 هزار کارمند دارد.

کد خبر 267854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha