دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: هیچ چیز مانند خواب شبانه خوب باعث سرزندگی ما در طول روز نمی‌شود. اما چطور می‌توان فهمید که وضعیت خواب شبانه ما چطور است؟

sleep

 مانیتورینگ خواب با در دسترس گرفتن وسائل الکترونیکی پوشیدنی مصرفی برای پایش فعالیت‌های گوناگون در حال پیشرفت بوده است.

به نوشته گیزنگ یک وسیله جدید برای پایش خواب که به تازگی به بازار آمده است ثمره همکاری میان شرکت تولیدکننده وسائل الکترونیکی پوشیدنی «میس‌فیت»(Misfit) و شرکت تولیدکننده وسائل مانیتورینگ خواب «بدیت» (Beddit) است. این وسیله پایش خواب که غیرپوشیدنی است برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند در حین خواب وسیله‌ای به آنها متصل نباشد.

این وسیله با نام «سیستم خواب میس‌فیت بدیت» شامل یک وسیله پلاستیکی است که برای قرار گرفن در میان ملحفه و تشک طراحی شده است. یک حسگر در این واحد اطلاعات مربوط به طول خواب، مدتی که طول می‌کشد تا فرد به خواب رود، چرخه‌های خواب عمیق و سبک، فراوانی بیدارشدن‌های فرد در طول شب از خواب، سرعت ضربان قلب، تنفس و حتی صداهای محیطی را ثبت می‌کند.

داده‌ها از طریق بلوتوث به یک تلفن هوشمند منتقل و بوسیله اپلیکیشن میس‌فیت تجزیه و تحلیل می‌شوند تا تصویری دقیق از وضعیت خواب فرد به دست آید. این اپلیکیشن می‌تواند خصوصیات خواب فرد در طول دوره‌های روزانه، هفتگی و غیره به صورت تصویری نشان دهد.

این اپلیکیشن همچنین دارای سیستم زنگ هوشمند است که طوری طراحی شده است که در طول سبک‌ترین مرحله خواب خاموش می‌شود، تا مانع از خواب پریدن ناگهانی و مضطرب‌کننده فرد شود.

این سیستم فعلا با سیستم iOS اپل پشتیبانی می‌شود، اما قرار است نوع آندروئیدی آن هم به زودی به بازار عرضه شود.

پیامدهای بدخوابی فراتر از خستگی و سرحال نبودن روزانه است. تحقیقات نشان داده است که خواب بد شبانه با دیابت، فشار خون بالا و بیماری قلبی هم ارتباط دارد.

کد خبر 267646

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha