اعضای باند ۳نفره سارقان مسلح شیراز که طی یک سال فعالیت، ۱۲سرقت مسلحانه مرتکب شده بودند در ملأعام اعدام شدند.

اعدام

اين سه اعدامي با ورود به باغ‌هاي اطراف شيراز دست و پاي صاحبان آنجا را مي‌بستند و اموال‌شان را سرقت مي‌كردند. 3متهم در برخي موارد زنان و دختران حاضر در باغ‌ها را نيز مورد آزار و اذيت قرار مي‌دادند.اوايل سال گذشته به‌دنبال وقوع چند سرقت مسلحانه در اطراف شيراز كارآگاهان پليس آگاهي استان فارس براي دستگيري عاملان اين سرقت‌ها به تكاپو افتادند.

سارقان كه در همه سرقت‌هايشان مسلح بودند منطقه گويم و قلات را براي سرقت هايشان انتخاب مي‌كردند و با ورود به باغ‌هايي كه خانواده‌ها در آنجا حضور داشتند با تهديد دست و پاي آنها را مي‌بستند و در نهايت اموال‌شان را غارت مي‌كردند. اهميت اين پرونده وقتي بيشتر شد كه خبر رسيد مردان مسلح در برخي از سرقت‌ها، پس از بستن دست و پاي افراد حاضر در باغ، زنان و دختران جوان را به گوشه‌اي منتقل كرده و مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند.

درحالي‌كه شاكيان چهره 3متهم را ديده و به‌خاطر سپرده بودند تجسس‌هاي پليس با چهره نگاري از 3مرد مسلح و ردزني آنها ادامه يافت. اين در حالي بود كه هر از گاهي خبر مي‌رسيد مردان تحت تعقيب با ورود به باغي ديگر سرقت مسلحانه ديگري را مرتكب شده‌اند. اين شرايط ادامه داشت و آنان در مدت كمتر از يك‌سال توانستند 12سرقت مسلحانه را رقم بزنند تا اينكه سرانجام در شرايطي كه تعداد شاكيان اين پرونده جنجالي به 48نفر رسيده بود، كارآگاهان شهريور‌ماه سال گذشته به اطلاعات مهمي درباره متهمان دست يافتند و توانستند آنها را در عملياتي ضربتي در يكي از شهرهاي اطراف شيراز دستگير كنند. اين سه متهم همگي اهل اطراف شيراز بودند كه براي ارتكاب نقشه‌هاي شوم خود راهي باغ‌هاي منطقه گويم و قلات مي‌شدند و پس از اجراي نقشه‌شان دوباره به شهرشان برمي‌گشتند.

وقتي شاكيان پرونده در برابر 3متهم كه محمد، بهمن و پيمان نام داشتند قرار گرفتند آنها را به‌عنوان سارقان مسلح شناسايي كردند. براساس شواهد و مدارك به‌دست آمده اتهام دستگيرشدگان محاربه از طريق سرقت‌هاي مسلحانه متعدد و ايجاد رعب و وحشت درنظر گرفته و پرونده اتهامي‌شان با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامي شيراز فرستاده شد. در پايان جلسه محاكمه اين 3نفر مفسد في‌الارض تشخيص داده شده و به اعدام در ملأعام محكوم شدند. اين رأي در شعبه 31ديوان عالي كشور تأييد شد و رئيس قوه قضاييه نيز آن را تنفيذ كرد. به اين ترتيب همه‌‌چيز براي اجراي حكم آماده شد.

صبح ديروز در شرايطي كه 3 مرد اعدامي از چند ساعت قبل در قرنطينه بودند سوار بر خودروي ويژه‌اي به محل اجراي حكم منتقل شدند. آنجا براي آنها آشنا بود. محل اجراي حكم منطقه گويم، همان منطقه‌اي بود كه تعدادي از سرقت‌هاي مسلحانه در آنجا انجام شده بود. درحالي‌كه افراد زيادي براي ديدن اجراي حكم اعدام در محل حاضر بودند تشريفات انجام شد و 3محكوم يك به يك از خودروي ويژه بيرون آورده شدند و پاي چوبه دار قرار گرفتند. شايد زماني كه آنها با اسلحه به باغ‌هاي اطراف شيراز يورش مي‌بردند و ترس و وحشت را به جان شهروندان شيرازي مي‌انداختند، فكر چنين روزي را نمي‌كردند. حالا ديگر آنها به آخر خط رسيده بودند و قرار بود تاوان گناهي را كه مرتكب شده بودند بدهند.

بعد از آنكه حكم دادگاه قرائت شد مأموران حكم را اجرا كردند تا پرونده سرقت‌هاي مسلحانه باغ‌هاي اطراف شيراز با اعدام عاملان آن براي هميشه بسته شود. به اين ترتيب متهمان يكي بعد از ديگري به دار مجازات آويخته شدند و اين در حالي بود كه مردم منطقه كه در جريان جنايات اين افراد قرار داشتند، با دادن شعار از نيروي انتظامي و قوه قضاييه تشكر مي‌كردند.
در همين حال قاضي كورش زارعي معاون دادستان شيراز درباره اجراي اين احكام گفت: دستگاه قضايي و نيروي انتظامي در مبارزه با مخلان نظم و امنيت عمومي جامعه مصمم هستند و اجراي حدود الهي در ملأعام براي عبرت‌پذيري افرادي است كه چنين افكار شومي را در سر دارند.

کد خبر 267621

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha