یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۴
۰ نفر

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران روند پرداخت مطالبات مترو از سوی دولت را کند اعلام کرد و ازآن به‌عنوان مانعی بر سرراه توسعه این وسیله نقلیه پاک نام برد.


اقبال شاكري در گفت‌وگو با تهران سما با اشاره به تلاش‌هاي شوراي چهارم براي تعيين تكليف مطالبات متروي تهران افزود: از زمان شروع به‌كار شوراي چهارم، ما مذاكرات متعددي را با مسئولان در دولت آغاز كرده‌ايم. وي به‌عنوان مثال به ملاقات با رئيس‌جمهور اشاره كرد و گفت: دراين ملاقات هم مطالبي درباره توسعه حمل‌ونقل عمومي به‌ويژه مطالبات مترو مطرح كرديم كه شامل معوقات و مطالبات قبلي مترو و هم تأمين منابع مورد نياز براي بهبود حمل‌ونقل عمومي شهري مي‌شد.

به گفته شاكري، تاكنون دولت قول همكاري داده و از كل مطالبات حدود 800ميليارد توماني مترو، كمتر از 200ميليارد تومان را پرداخت كرده است. وي رقم مطالبات مترو با محاسبه فاينانس‌ها را خيلي بيشتر از 800ميليارد تومان اعلام كرد و گفت: اين رقم تنها مربوط به عوارض پايدار و سهم 50درصدي دولت است.

وي بيان كرد: همچنان سرفاصله حركت قطارهاي مترو 4دقيقه است درحالي‌كه در استانداردهاي جهاني سرفاصله قطارهاي مترو 2دقيقه درنظر گرفته شده است. اقبال شاكري در ادامه با اشاره به مشكل فاينانس‌هاي مترو و لزوم همكاري دولت در اين زمينه نيز گفت: موضوع فاينانس و ورود واگن‌ها هم با دولت مطرح و كميسيون مشتركي با وزارت كشور براي پيگيري اين موضوع تشكيل شده است و دولت قول داده فاينانس‌ها را محقق كند.

رئيس كميته عمران شوراي شهر تهران با بيان اينكه رفع مشكل فاينانس‌هاي مترو مي‌تواند توسعه ناوگان را محقق كند، ادامه داد: دكتر قاليباف گزارشي را به ما ارائه كرده بود كه ظاهرا مذاكرات فاينانس‌ها انجام شده و اقدامات اوليه صورت گرفته است. اميدواريم اين پروسه طولاني 8ماهه با عزم جدي همه مسئولان محقق شود و سطح رضايت از خطوط فعلي مترو بالا رود. وي ادامه داد: ما حتي موضوع تكميل پله‌برقي‌هاي ايستگاه‌ها را هم پيگيري مي‌كنيم.

کد خبر 267532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha