همشهری آنلاین: عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه افزایش تعداد سوال از وزرا چالش آفرین است، گفت : سوال نمایندگان از وزرا باید در موارد ضروری باشد.

حسین سبحانی نیا درگفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره افزایش تعداد سوال از وزرای دولت یازدهم، گفت: سوالات نمایندگان از وزرا جزء حقوق همه وکلای ملت است، اما به طور طبیعی مناسب تر است که سوالات در موارد ضروری و لازم انجام شود وبه دلیل برخی مسائل جزیی زمان مجلس و کمیسیون ها از دست نرود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: سوالات مطرح شده از وزرا باید بتواند ابهامات نمایندگان درحوزه های مختلف و نقایص را مرتفع کند، این ، فلسفه سوال از وزرا در آیین نامه است، اما به دلایلی تعداد سوال از وزرا در این دولت در مقایسه با همین بازه زمانی در دولت گذشته افزایش پیدا کرده و طی گفت وگو با اعضای هیات رئیسه مقررشد که طرح سوال از وزرا مدیریت شود.

وی تصریح کرد: قرار براین شد که با برگزاری جلسات مشترک، سوالات نمایندگان پیش ازآنکه به صحن مجلس ارجاع شود، بین دستگاه ها و نمایندگان تفاهمات لازم صورت گیرد؛ اما هیات رئیسه مجلس به آنچه در آیین نامه آمده است، توجه می کند و اگر سوال کنندگان اصرار به طرح سوال داشته و شرایط وجود داشته باشد، باید سوال از وزیر پرسیده شود.

سبحانی نیا با تاکید براینکه افزایش سوالات مشکلات بسیاری برای دولت به وجود می آورد، گفت: بهتراست پیش ازاینکه به مرحله سوال از وزرا وارد شویم، دستگاه ها به وظایف خود با دقت بیشتری عمل کرده تا تعاملات افزایش پیدا کند، اینکه به هربهانه ای وزیر در مجلس حضور پیدا کند و به سوالات جزیی نمایندگان پاسخ دهد، به طور قطع چالش آفرین است.

عضو هیات رئیسه مجلس، تصریح کرد: سوالات مطرح شده از وزرا غالبا از طیف خاصی از نمایندگان است و تعداد این افراد در مجلس خیلی زیاد نیست؛ هرچند که برخی از نمایندگان هم به دنبال سوال از وزیر نیستند و ترجیح می دهند که با پیگیری و برگزاری جلسات مشترک مشکلات را حل کنند، اما عده ای ازنمایندگان با طرح تعداد سوالات بسیار خارج از قانون و قاعده حرکت می کنند، از این روبرخی فکر می کنند که سوالات بیشتر جنبه سیاسی دارد.

 

کد خبر 267425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha