شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نظریه امروز ارتباط یک کتا‌ب مهم، انتقادی و سودمند است که مروری گسترده و پردامنه بر کارهای نظریه‌ای ‌ارتباط اجتماعی و رسانه‌ها‌ی همگانی معاصر دارد.

نظریه امروز ارتباط

اين اثر با تنوعي چشمگير از نظر رهيافت‌ها‌ و رويکردهاي مطالعاتي، براي خواننده چشم‌انداز وسيعي نسبت به ارتباط اجتماعي و رسانه‌ها‌ي همگاني در جامعه فراهم مي‌‌کند و با معرفي باريکولاژ پژوهشي و نظريه‌اي ‌دهه‌ها‌ي پاياني هزاره دوم که اکنون در آغازه‌ها‌ي هزاره سوم نيز درحال استفاده و توسعه هستند، برون‌رفت از چارچوب‌ها‌ي پيشتر فراگير و کل‌گرا و بازپي‌بندي قالب‌ها‌ي نظريه‌اي ‌قديم و جديد را برپايه محتمل‌الوقوعي، منافع عمومي، اقناع و ميانجي‌گر‌ي پيشنهاد مي‌‌کند.

اين کتا‌ب همچنين پرسش‌ها‌ي کليدي دانش‌ها‌ي اجتماعي و انساني را نسبت به ارتباط و اطلاعات و به ويژه در رشته ارتباطات بازخواني و بازنگري مي‌كند و به آنها پاسخ‌ها‌ي انتقادي مي‌‌دهد. گسترش مطالعه ارتباطات به ديگر شاخه‌ها‌ي علوم اجتماعي، فلسفه، سايبرنتيک، انسان‌شناسي، قوم‌نگاري، مطالعات فرهنگي و روانشناسي اجتماعي، نشانه‌شناسي و‌... توسعه دامنه ادبيات موجود نظريه‌اي ‌و پژوهشي ارتباطات را بازشناسي کرده و جهت‌گيري‌ها‌، مبناها و محدوده‌ها‌ي مفهومي ‌‌و افق‌ها‌ي مطالعاتي نويني را پيش روي ما مي‌‌گذارد.

برپايه حضور صاحب‌نظران طراز اول شرکت‌کننده در تدوين اين کتا‌ب، مي‌‌توان ادعا کرد که بدون مطالعه اين کتا‌ب و مقالات متنوعش شناخت وتفسير ما از دانش اجتماعي و علوم ارتباطات اجتماعي کامل نخواهد بود.

ترجمه روان اين کتاب توسط آقاي دکتر اسماعيل قديمي، آن را به اثري کاملاً کاربردي براي همه پژوهشگران و دانشجويان رشته ارتباطات و حتي علاقه‌مندان اين حوزه تبديل کرده است.

علاقمندان به این کتاب می‌توانند با مراجعه به سایت prshop.ir و یا تماس تلفنی با شماره 88913364 نسبت به تهیه آن اقدام نمایند.

مشخصات كتاب:

  • عنوان کتاب: نظریه امروز ارتباط
  • مترجم: دکتر اسماعیل قدیمی
  • تعداد صفحات: 352 صفحه
  • تیراژ: 1000 نسخه
  • نوبت چاپ: اول، بهار 1393
  • قیمت: 180.000 ریال
کد خبر 267379

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha