مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

گروه شهری: معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در همایش توانمند سازی زنان سرپرست خانوار اعلام کرد: 80 درصد از بودجه معاونت اجتماعی شهرداری تهران صرف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

احمد نوریان در این همایش دوروزه که توسط اداره کل اموربانوان شهرداری و با همکاری مؤسسه خیریه صدیقین در تالار حرکت برگزارشد، با تاکید بر لزوم حمایت های جدی از زنان سرپرست خانوار افزود: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار جزو آسیب پذیرترین اقشار جامعه محسوب می شوند و شهرداری از دی ماه سال 84  تاکنون12 مرکز کوثر ویژه مهارت آموزی زنان راه اندازی کرده است که کلیه آنها به صورت خودکفا و توسط بانوان اداره می شود.

نوریان گفت: راهکار حل مشکلات تهران، رویکرد توسعه محله‌ای‌است و هویت‌های محله ای باید احیا شود و همه تشکل‌ها و نهادهای مردمی، مراکز مشاوره و غیره باید در کنار هم به صورت زنجیروار به این امر کمک کنند.

وی همچنین گفت: معاونت اجتماعی شهرداری در نظر دارد از محل اعتباراتی که این معاونت در موسسه اعتباری شهر گذاشته است برای زنان سرپرست خانوار وام با بهره 3 درصد در نظرگرفته شود.

از سوی دیگر رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران نیز در این همایش اعلام کرد: 75 درصد از اعضای تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

ستاری با تاکید بر  لزوم حمایت های جدی از زنان سرپرست خانوار در جامعه گفت: از طریق اجرای طرح خود کفایی 85 درصد از زنان سرپرست خانوار با مساعدت‌های نقدی شغل خانه‌داری را انتخاب می‌کنند.

کد خبر 26723

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز