شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۰۰
۰ نفر

اقدامات لازم برای کـاهش گـازهـای گلخانه‌‌ای و استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر به جای انرژی‌های فسیلی و تجدیدناپذیر در فعالیت شهری در دستور کار شورای شهر تهران قرار گرفته است.

محمد حقانی

اين مطلب را رئيس كميته محيط‌زيست شوراي شهر تهران گفت و اعلام كرد كه علاوه بر اين شورا در جهت حفاظت و صيانت از اراضي، پارك‌ها، باغات و حريم شهر تهران از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌كند.

محمد حقاني سپس با بيان اينكه شاهد تغييرات بزرگي در الگوي پراكنش آلودگي و نوع آلاينده‌هاي هواي تهران هستيم افزود: هواي تهران از آلودگي به گازها به سمت آلودگي به ذرات معلق حركت كرده و پديده ريزگردها به‌عنوان تهديدي محيط‌زيستي، ريشه در تغييرات آب و هوايي دارد. وي به اين موضوع كه تركيه با بستن راه‌هاي آبي رودخانه‌هاي دجله و فرات در پشت سدهاي خود، موجب خشك شدن تالاب‌هاي عراق شد نيز اشاره كرد و اين اقدام را دليلي براي در به‌وجود آمدن پديده ريزگردها ايران و تهران دانست. البته علاوه بر آنچه حقاني از آن به‌عنوان ريزگردهاي خارجي ياد كرد، مي‌توان به منشا ديگري نيز در افزايش آلايندگي اين روزهاي پايتخت اشاره كرد و آن مشكلات معادن شن و ماسه جنوب شهر تهران است.

به هر ترتيب اين عضو كميسيون سلامت، محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران عقيده دارد كه زنگ خطر آسيب‌هاي محيط‌زيستي و آلودگي‌هايي كه ايران و تهران را تهديد مي‌كنند، به صدا در آمده و حتي براي يك لحظه نيز نبايد از اين خطرات غفلت كرد.

وي گفت: بايد به مرحله‌اي برسيم كه در موضوعات مشترك جهاني همچون همراهي باشعار جهاني محيط‌زيست براي سال‌جاري با موضوع مقابله با گرمايش زمين و جلوگيري از بالا آمدن سطح آب درياها نيز مشاركت فعال داشته باشيم.

کد خبر 266924

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha