همشهری آنلاین: پایگاه خبری القدس آنلاین از درگیری جوانان فلسطینی با نظامیان اسراییلی در دفاع از مردم غزه خبر داد و اعلام کرد: نیروهای رژیم صهیونیستی اطراف شهر قدس و مسجد الاقصی را به منطقه‌ای نظامی تبدیل کرده‌اند.

 اشغالگران صهیونیست مسجد الاقصی را به منطقه نظامی تبدیل کردند

به گزارش ايرنا، القدس آنلاین افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی شهر قدس را به منطقه ای نظامی تبدیل کرده و مسیرهای ورودی به مسجد الاقصی را بسته و این منطقه را از شهرک قدیمی در قدس اشغالی جدا کردند.

برپایه این گزارش، موسسه ˈهنا القدسˈ (اینجا قدس) اعلام کرد که اشغالگران مسیرهای منتهی به مسجد الاقصی را با موانع آهنی بسته و مانع ورود افراد زیر 50 سال به این مکان مقدس شدند.

پلیس رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد برای ورود به مسجد الاقصی محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی گفت: تنها به مردانی که کارت هویت به همراه داشته و زیر 50 سال باشند اجازه ورود به مسجد الاقصی داده می شود و برای زنان همراه داشتن کارت هویت آبی لازم نیست.

این گزارش می افزاید: پلیس رژیم اشغالگر قدس از ساعات اولیه صبح روز جاری هزاران تن از نیروهای خود را در مناطق شرق قدس به خصوص در شهرک قدیمی مستقر نموده و ادعا می کند برای حفظ امنیت و ساماندهی عبور و مرور این اقدامات را انجام داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: درگیری ها شب گذشته در شهرک سلوان در قدس اشغالی منجر به زخمی شدن دو جوان فلسطینی با گلوله های لاستیکی و دهها مورد خفگی شد.

برپایه این گزارش، درگیری ها در مناطق ˈبئر ایوبˈ و ˈبطن الهویˈ متمرکز بوده و نیروهای رژیم اشغالگر قدس از گلوله های لاستیکی، گاز و آب های فاضلاب علیه جوانان فلسطینی استفاده کردند.

در شهرک ابو دیس شرق قدس نیز درگیری هایی با ارتش رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست و نظامیان صهیونیست از گلوله های لاستیکی و واقعی و بمب های گازی علیه فلسطینیان استفاده کرده که دهها فلسطینی در اثر استنشاق گاز به حالت خفگی افتادند.

پایگاه خبری مصدرک نیوز نیز امروز(جمعه )در گزارشی اعلام کرد: با شروع روز جهانی قدس اشغالگران، مسجد الاقصی را با هدف جلوگیری ازحضور مسلمانان فلسطینی در مراسم آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان و راهپیمایی قدس، تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و نظامی قرار دادند.

این پایگاه خبری فرا منطقه ای اعلام کرد : امت عربی و اسلامی به ندای امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران که 35 سال پیش آخرین جمعه ماه رمضان را روز جهانی قدس نامید، پاسخ دادند.

به همین مناسبت نیروهای رژیم اشغالگر اسراییل اقدامات امنیتی خود را در قدس اشغالی شدت بخشیدند به طوری که اطراف مسجد الاقصی به منطقه ای نظامی تبدیل شده است.

روز جهانی قدس امسال در حالی برگزار می شود که نیروهای رژیم صهیونیستی به حملات گسترده ای علیه مردم بی دفاع غزه دست زده اند.

این گزارش می افزاید: فلسطینیان هم با برگزاری روز جهانی قدس فداکاری و شهادت فلسطینیان را زنده نگه داشته و امیدوارند انتفاضه جهان اسلامی به پیروزی مساله فلسطین منجر شود.

شهادت دستکم 3 فلسطینی در تظاهرات ضد صهیونیستی شمال شهر بیت المقدس

در حمله پنجشنبه شب ماموران امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به تظاهرکنندگان فلسطینی در شمال شهر بیت المقدس اشغالی، دستکم 3 فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز و شبکه خبری اسکای نیوز از بیت المقدس اشغالی، در این حمله که نزدیک ˈقلندیاˈ در کرانه باختری میان شهرهای ˈرام اللهˈ و بیت المقدس رخ داد، حدود 200 فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

به گفته منابع امنیتی و مقام های پزشکی فلسطینی که خواستند نامشان فاش نشود، دستکم 10 هزار فلسطینی در این تظاهرات حضور داشتند.

تظاهرکننگان که خواستار توقف تهاجم نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه بودند، به سوی نیروهای نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی، کوکتل مولوتف و سنگ پرتاب می کردند.

بیشتر زخمی ها بر اثر اصابت گلوله های جنگی ماموران امنیتی و نظامی رژیم اشغالگر قدس،مصدوم شده اند و حال 3 تن از زخمی ها به شدت وخیم گزارش شده است.

ماموران نظامی و پلیس رژیم صهیونیستی با اجرای اقدامات شدید امنیتی در رام الله، در این شهر حکومت نظامی و ممنوعیت عبور و مرور اعلام کردند.

به اعتراف رادیو رژیم صهیونیستی، این تظاهرات که در اعتراض به حمله ارتش این رژیم به نوارغزه صورت گرفت، گسترده ترین گردهمایی از هنگام انتفاضه فلسطینیان از سال های 2000 تا 2005 بوده است.

در حمله نظامی رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار غزه که وارد نوزدهمین روز خود شده است، تاکنون بیش از 800 فلسطینی به شهادت رسیده و ده ها هزار تن دیگر زخمی یا آواره شده اند.

کد خبر 266869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha