سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: بادام خواص بی‌شماری دارد، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست و بخشی از تغذیه‌ی سالم را تشکیل می‌دهد. در این مطلب کوتاه به ۶ واقعیت در مورد بادام می‌پردازیم. لطفاً با ما باشید.

۶ واقعیت درباره بادام را بدانید

چند وقت پیش مطلبی خواندم مبنی بر اینکه بادام جزو چندین ماده‌ی غذایی است که به تدریج در حال ناپدید شدن هستند؛ یعنی اینکه درختان بادام خشک‌شده و شاید سالیان بعد دیگر خبری از بادام نباشد. البته نمی‌دانم این مطلب چقدر صحت داشته باشد و یا چندین سال طول می‌کشد تا بادام به تاریخ بپیوندد اما حالا که این ماده‌ی غذایی هنوز در دسترس قرار دارد بهتر است تا می‌شود از آن استفاده کنید.

بادام باعث چاقی نمی‌شود

بر خلاف باورهای رایج بادام باعث چاقی نمی‌شود. بر خلاف تصور عموم بادام و کلاً تمام میوه‌های صدفی باعث چاقی نمی‌شوند. مغزهای روغنی مانند بادام و پسته و غیره با وجود اینکه حاوی چربی هستند اما درعین‌حال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی‌های زیاد را مهار می‌کنند.

بادام برای گیاه‌خواران

بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌تواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و غیره تغذیه نمی‌کنند مناسب باشد. توصیه می‌کنیم گیاه‌خواران حتماً بادام را در برنامه‌ی غذایی خود داشته باشند.

بادام خام یا بو داده؟

توجه داشته باشید که بادام خام بهتر از بادام بو داده است. برای بو دادن بادام معمولاً از چربی‌های مضر استفاده می‌شود. به همین دلیل بهتر است از بادام خام استفاده کنید تا از چربی و نمک زیاد دور باشید.

بادام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن

بادام حاوی مواد مغذی و خواص آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به اندازه‌ی یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی‌اکسیدان پولی فنول به بدن می‌رساند.

بهتر است بادام را با پوست بخورید

پوست نازک بادام سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی است. این بخش از بادام خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوق‌العاده‌ای دارد. توصیه می‌کنیم بادام را با پوست نازک آن میل کنید.

درخت بادام و درخت آلو از یک خانواده‌اند

بادام میوه‌ی درخت بادام است که هم خانواده‌ی درخت آلو و درخت‌های میوه‌های هسته‌دار می‌باشد. در واقع بادام هم خانواده‌ی هلو، گیلاس و آلو است.

منبع: nutrition

کد خبر 266619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha