همشهری آنلاین: آوای ربنای استاد محمدرضا شجریان، پس از 30 سال، بار دیگر طنین‌انداز شد.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خراسان،‌ محمدرضا شجریان که 30 سال پیش دعای "ربنا" را تلاوت کرده بود، عصر امروز در مراسم ختم مادرش که در مسجد الزهرا (س) مشهد با حضور جمعی از مردم برگزار شد،‌ بار دیگر فرازهای پایانی سوره "بقره" را که به این دعا ختم می‌شود، تلاوت کرد.

وی همچنین پیش از تلاوت قرآن در سخنانی با تشکر از حضور مردم در طول مراسم تشییع و نیز بزرگداشت مادر خود اظهار کرد: زبانم از تشکر محبت‌های بی‌دریغ شما قاصر است،‌ هرگز این همه بزرگی منش و صفای شما را از یاد نخواهم برد.

او افزود: از روز اولی که ضایعه درگذشت مادرم پیش‌آمد از برگزارکنندگان مراسم خواستم تا آن‌را کوتاه برگزار کنند تا مزاحم شما نشویم،‌ شما مردم افتخار وجودی‌ام هستید و بار دیگر با محبت‌های خود شرمنده و سرفرازم کردید.

عثمان محمدپرست نیز به‌نمایندگی از جامعه‌ی هنرمندان، به خانواده شجریان تسلیت گفت و خطاب به مردم عنوان کرد: به‌واقع احساس کردم همه شما عزادار بودید و از اینکه حق استاد محمدرضا شجریان را ادا کردید، صمیمانه تشکر می‌کنم.

تسلیت سید محمد خاتمی
در همین حال رییس جمهور سابق کشورمان در پیامی درگذشت والده‌ی استاد محمدرضا شجریان را تسلیت گفت. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،متن کامل این پیام بدین شرح است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

هنرمند والاگهر جناب استاد محمدرضا شجریان

لطف پروردگار تسلی بخش دل زیبائی‌شناسی باد، که اینک در ماتم سنگین از دست دادن مادر مهربان داغدار است.

تسلیت مرا در این مصیبت بپذیرید؛ خداوند منان روان پاک آن بانوی بزرگوار را در بهشت برین خود جای دهد و به‌بازماندگان ارجمندش شکیبایی و پاداش نیکو عنایت فرماید و بر عمر توام با شادکامی و به‌روزی شما بی‌افزاید.

ایام عزت مستدام - سید محمد خاتمی

کد خبر 26634

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز