همشهری آنلاین: سامانه جدید خرید و فروش اینترنتی سهام در ایران روز شنبه به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس تهران، رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری مفید در خصوص راه‌اندازی این سامانه اینترنتی گفت: مسئولان این کارگزاری با نصب پیشرفته‌ترین سیستم‌های نرم‌افزاری، امکان خرید و فروش اینترنتی سهام را بدون مراجعه حضوری فراهم کردند.

حمید آذرخش  با بیان اینکه سیستم معاملات اینترنتی شرکت کارگزاری مفید بیش از یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 400 نفر عضو این سیستم الکترونیکی هستند که بدون شک با راه‌اندازی سامانه جدید و افتتاح حساب به‌صورت غیرحضوری بر تعداد کاربران این سیستم افزوده خواهد شد.

وی به محدودیت‌های سیستم بانکی و شبکه اینترنت در کشور اشاره کرد و گفت: سیستم اینترنتی این کارگزاری به گونه‌ای طراحی شده‌است که ایرانیان در تمامی نقاط کشور و جهان بتوانند به خرید و فروش سهام بپردازند.

آذرخش راه‌اندازی سیستم معاملات اینترنتی را باعث ایجاد بستری مناسب برای مشارکت آحاد جامعه اعلام کرد و اظهار داشت: از این پس سرمایه‌گذاران در زمان عرضه سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی، به سهولت سهام این شرکت‌ها را خریداری خواهند کرد.

وی انجام سریع معاملات، ارسال سفارش خرید و فروش، امکان پیگیری سفارشات ارسالی، امکان دریافت و پرداخت الکترونیکی وجوه را از برجسته‌ترین تسهیلات سامانه اینترنتی کارگزاری مفید عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این سیستم الکترونیکی، ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز می‌توانند در بازار سرمایه ایران حضور یابند.

آذرخش ادامه داد: ایرانیان خارج از کشور می‌توانند با تکمیل فرم توافقنامه معاملات الکترونیکی، افتتاح حساب ریالی نزد یکی از بانک‌ها و اخذ گواهی امضای خود از کنسولگری‌های ایران، در خرید و فروش اوراق بهادار شرکت‌های ایرانی مشارکت کنند.

وی در مورد امنیت سیستم معاملاتی جدید شرکت کارگزاری مفید گفت: استفاده از پروتکل‌های جدید و رعایت مسائل فنی، ضریب ایمنی این سایت را افزایش داده‌است، علاوه بر این کاربران می‌توانند رمز عبور خود را به آسانی تغییر دهند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کارگزاری مفید شفافیت معاملات را از دیگر مزایای سیستم خرید و فروش اینترنتی این کارگزاری اعلام کرد و افزود : کاربران می توانند تمامی مراحل ارسال سفارش (خرید و فروش)، انجام معامله و صفحه صورتحساب خود را از طریق سایت  www.mofidbourse.com  مشاهده کنند.

کد خبر 26589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز