همشهری آنلاین: نایب رئیس فراکسیون نجات دریاچه ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکلات مربوط به دریاچه ارومیه با عقل و منطق از سوی دولت و مجلس در حال پیگیری است.

"غلامرضا نوری قزلجه"، روز شنبه در جمع خبرنگاران، با تاکید بر لزوم استفاده از دانش و ظرفیت‌های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه، اظهار کرد: بررسی طرح احیای تالاب‌های کشور در کمیسیون آب و کشاورزی مجلس به اتمام رسیده که در این طرح دست دولت در استفاده از پتانسیل‌های خارجی در راستای احیای دریاچه ارومیه باز گذاشته شده است.

وی، استفاده از پتانسیل‌های خارجی برای احیای دریاچه ارومیه را لازم دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص دریاچه ارومیه و همچنین وجود مزیت‌هایی مانند آب و لجن درمانی دراین دریاچه می‌ توان از پتانسیل‌های خارجی برای احیای آن استفاده کرد.

نوری قزلجه اضافه کرد: سرمایه‌گذاران با پیش‌‌خرید بهره‌برداری از دریاچه ارومیه به جز در مصرف آب منابع لازم برای احیای دریاچه ارومیه را تأمین می‌كنند.

وی گفت: طرح احیای تالاب‌های کشور به دنبال گرفتن فوریت برای مطرح شدن در صحن علنی مجلس است که با تصویب این طرح فضایی باز برای حضور پتانسیل‌‌های خارجی در راستای احیای دریاچه ارومیه گشوده می‌شود.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصویب طرح فوق دست دولت هم برای استفاده از پتانسیل‌‌های خارجی باز خواهد شد.

نوزی قزلجه یادآور شد: البته نباید این نکته را فراموش کرد که بحران دریاچه ارومیه طی سال‌ها بی‌توجهی به وجود آمده و نباید انتظار داشت در زمانی کوتاه مرتفع شود.

کد خبر 265594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha