شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: حجیم‌ترین یادگارنامه‌ای که تاکنون انتشار یافته است با نزدیک به 2 هزار صفحه به بهاء‌الدین خرمشاهی اختصاص خواهد یافت که قرار است از سوی نشر قطره به بازار کتاب عرضه شود.

بهاء‌الدین خرمشاهی در چند حوزه ادبی و فرهنگی تلاش کرده‌است و معروف‌ترین اثر وی حافظ‌نامه و نیز ترجمه قرآن کریم است که اولی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی و دومی از سوی انتشارات نیلوفر به بازار کتاب عرضه شده بود

علی دهباشی، سردبیر نشریه بخارا که تهیه و تدوین این یادگارنامه حاصل تلاش اوست، در گفتگویی با همشهری آنلاین ضمن اعلام این مطلب گفت: نام این کتاب «شاخه‌های شوق » است و قرار است در دو جلد و 1865 صفحه انتشار عمومی یابد.

وی که برای گردآوری مطالب این یادگارنامه تلاشی سه ساله را سامان داده ‌است  درباره بخش‌های مختلف این اثر گفت: مقالات یادگارنامه در چند بخش درباره بهاءالدین خرمشاهی، قرآن‌پژوهی، حافظ‌‌پژوهی، ادبیات فارسی، زبانشناسی، دین‌پژوهی، عرفان و فلسفه تنظیم شده‌است.

برای یادگار نامه بهاءالدین خرمشاهی نویسندگان و اهل قلمی چون کامران فانی، بیژن بیژنی، علی خزاعی‌فر، عبدالرحیم جعفری، کامیار عابدی، هاشم جاوید، منوچهر مرتضوی، احمد مهدوی دامغانی، حسین معصومی همدانی، داریوش شایگان، فتح‌الله مجتبایی، محمد استعلامی، ابوالحسن نجفی، قمر آریان، محمدعلی موحد، عبدالمحمد آیتی، احمد سمیعی، سعید حمیدیان، جواد مجابی، باستانی پاریزی، داریوش آشوری، اسماعیل سعادت و ... مقاله و یادداشت نوشته‌اند.

از خرمشاهی تا کنون بیش از هفتاد کتاب (ترجمه، تألیف، تصحیح و مقالات بسیار) منتشر شده‌است.

کد خبر 26531

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز