دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: در حالی که بناست آرای اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری طبق برنامه منتشر شود خبرها از افغانستان حاکی از آن است که شورای امنیت ملی افغانستان قصد دارد تا شبکه اجتماعی فیس بوک را پیش از اعلام نتایج اولیه آرای انتخابات ریاست‌جمهوری فیلتر کند.

فیسبوک

اعتماد نوشت: گفتنی است این تصمیم جهت جلوگیری از هرج و مرج و تنش سیاسی و اجتماعی تا پایان روند انتخابات در نظر گرفته شده است تا در نتیجه آن از بارگذاری و تبادل محتواهایی در این حوزه پیشگیری شود. بنا به گزارش به دست آمده این برنامه از جانب وزارت مخابرات افغانستان در دستور كار قرار گرفته است.

در واكنش به این اقدام فائق واحدی، سخنگوی معاون ریاست‌جمهوری افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه تاكید كرد: شورای امنیت ملی افغانستان در خصوص فیلتر شدن فیس‌بوك در نشست خود بحث و تبادل‌نظر كرده است. افرادی هستند كه از طریق فیس‌بوك به امنیت ملی افغانستان ضربه می‌زنند ولی پس از بحث و تبادل نظر شورای امنیت ملی تصمیم گرفت تا فیس بوك را فیلتر نكند.

از سوی دیگر برخی اعضای پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس، خواستار عدم فیلتر فیس‌بوك شدند اما برخی دیگر نیز استفاده آن را در شرایط كنونی مناسب ندانستند و خواستار فیلتر آن شدند.

کد خبر 265108

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha