همشهری آنلاین: مونا زندی و نغمه ثمینی برنامه مشترکی را به صورت سمینار و نمایش مستند درباره‌ حضور کارگردانان زن ایران و ماندگاری‌شان در سینما در کشور ژاپن برگزار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، ‌از روز 11 تیر ماه به مدت 10 روز سمیناری در ژاپن برپا می‌شود که به کارگردان‌های زن سینمای ایران، ‌ماندگاری‌شان و مسیری که در سینما طی کرده‌اند، می‌پردازد.

این برنامه متشکل از برپایی سمینار با اجرای نغمه ثمینی و نمایش مستندی از مونا زندی است که در چند شهر ژاپن، انجام خواهد شد.

مونا زندی درباره مستند خودش گفت: از پاییز سال گذشته ساخت مستندی با نام «صدای خاموش» را شروع کردم که بهار امسال آماده شد و قرار است در این سمینار به نمایش درآید.

به گفته‌ او؛ در این مستند کارگردان‌هایی همچون رخشان بنی‌اعتماد،‌ پوران درخشنده، تهمینه میلانی،‌ مرجان اشرفی‌زاده‌ و سودابه مرادیان حضور دارند.

برپایی تعدادی کارگاه آموزشی درچند دانشگاه ژاپن از برنامه‌های جنبی این سمینار است که نغمه ثمینی سرپرستی آن را برعهده دارد.

همچنین مونا زندی، ‌کارگردان سینما قرار است در کنار این برنامه برای نمایش فیلم «عصر جمعه» خود در دانشگاه توکیو حضور پیدا کند و در نشست پرسش و پاسخ این فیلم شرکت کند.

کد خبر 264260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha