همشهری آنلاین: معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: مخالفان قصد دارند تا این دولت را در نوجوانی ذبح کنند و به این منظور با استفاده از همه منابع و همه روش‌ها سعی در حفظ نیروها و مناصب خود دارند.

مرتضی بانک

به گزارش ایسنا، مرتضی بانک در نشستی با حضور اعضاي حزب اعتدال و توسعه در اصفهان با بیان این که اعتدال معنای خنثی بودن ندارد، اظهارکرد: اعتدال استفاده کردن از همه امکانات و منابع در چارچوب قانون برای اجرای درست امور است.

وی با بررسی شرایط کشور پس از انقلاب و بررسی نقاط ضعف هر دوره ادامه داد: بعد از انقلاب شور هیجان و وحدت جامعه پشتوانه‌ای بود که باعث شد خطر عمده‌ای ایران را تهدید نکند.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس و رویاروی دنیا با ایران و مقاومت ایران در برابر تمام قدرت‌های جهانی، یادآور شد: در این هشت سال کشور دچار سختی شد، اما از پای ننشست در حالیکه بسیاری از کشورهای جهان دچار خسارت جدی شدند.

بانک با بررسی سختی‌ها و موفقیت‌های دوران سازندگی تصریح کرد: در این دوران فعالیت‌های خوبی در راستای حرکت رو به جلو در کشور انجام شد و رشد 5 تا 6 درصدی کاهش نرخ بیکاری و افزایش توسعه پروژه‌های زیر بنایی نشان از رشد کشور داشت.

وی افزود: در دوران اصلاحات نیز از منابع در چارچوب قوانین و مقرارت استفاده شد و رشد مطلوبی در کشور به ویژه در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی صورت گرفت.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با ابراز ناخرسندی از اتلاف منابع و بی‌تدبیری در مدیریت منابع در دولت نهم و دهم گفت: متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم امور، شخص محور اداره و به کارشناسی توجه کمتری شد و از این بابت خسارات فراوانی به جامعه وارد شد.

بانک افزود: تعطیلی شوراهای تخصصی، ساختار شکنی‌های غیر اصولی در ابعاد مختلف و نیز مصوبات بدون پشتوانه و کمتر کارشناسی شده از جمله عواملی بود که کشور را دچار مشکل کرده است. این رفتار در سیاست خارجی نیز موجب دشمن تراشی غیر ضروری برای کشور شد.

وی با اشاره به درآمد 700 میلیارد دلاری دولت قبل، افزود: متاسفانه دولت قبلی با وجود درآمد700 میلیارد دلاری، هزاران پروژه ناتمام به دولت یازدهم تحویل داده است.

وی با بیان این‌که از عمده‌ترین موضوعات اثرگذار در تورم شیوه اجرای مسکن مهر بود، تصریح کرد: در بحث مسکن مهر 40 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانکی استفاده شد و این پروژه‌ها نیاز به 50 هزار میلیارد تومان دیگر برای خاتمه دارد.

معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که میزان تعهدات سفرهای استانی در دولت قبلی 215هزار میلیارد تومان بوده است، گفت: از این میزان 75هزار میلیارد تومان تامین و 140 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت یازدهم باقی مانده است .

بانک با اشاره به این‌که دولت برای سامان دهی وضع اقتصادی کشور سعی در مهار رشد نرخ تورم داشته است، خاطرنشان کرد: فعلا نمی‌توان به یکباره تورم را از بین برد که این انتظاری غیر ممکن است اما دولت توانسته است رشد 40 درصدی تورم را مهار کند و آن را کاهش دهد. هچنین در بحث سیاست خارجی شاهد گسترش روابط دو جانبه و سفرهیئت‌های بلند پایه خارجی و ارتباط منطقی و اصولی با دیگر کشورها از جمله همسایگان و کشورهای اروپایی هستیم.

وی با اشاره به فشارهای فراوانی که از سوی مخالفان در این مدت بر دولت وارد شده است، ادامه داد: مخالفان قصد دارند تا این دولت را در نوجوانی ذبح کنند و به این منظور با استفاده از همه منابع و همه روش‌ها سعی در حفظ نیروها و مناصب خود دارند.

وی گفت: در حال حاضر حزب به معنای واقعی به گونه‌ای که در آن برنامه‌ها، راهکارها و کادرها مشخص باشد و مردم بتوانند به ایده احزاب رای دهند در ایران شکل نگرفته است و با آن که یک سده از زمان مطرح شدن مباحثی مانند تحزب در کشور می‌گذرد هنوز به واسطه مشکلات فرهنگی این حزب به معنای واقعی رشد نیافته است، اما باید در راستای شکل گیری احزاب واقعی بکوشیم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر حزب اعتدال و توسعه نزدیکترین حزب به دولت است، افزود: لازم است تا ما در جامعه معنای واقعی اعتدال را برای مردم تبین کنیم.

کد خبر 264206

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha