همشهری‌آنلاین: رییس شورای شهر تهران در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور در منزل یکی از قاریان بین‌المللی بر ضرورت مشارکت مردم در فعالیت‌های قرآنی تاکید کرد.

مسجدجامعی در دیدار با قاریان بین المللی:

به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران، احمد مسجد جامعی  و گروه تهرانگردان در ابتدای برنامه تهرانگردی این هفته خود به منطقه 22 رفتند و در آستانه ماه مبارک رمضان، صبحانه را میهمان استاد احمد ابوالقاسمی، از قاریان برجسته کشور، بودند.
در این دیدار که در منزل استاد ابوالقاسمی واقع در شهرک گلستان انجام شد تعدادی از قاریان و دست اندرکاران فعالیت‌های قرآنی کشور حضور داشتند و آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند.

در این دیدار شهردار منطقه 22، آقای مهندس مولایی و همچنین حجت الاسلام والمسلمین نیک‌نژاد، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران حضور داشتند. به پیشنهاد استاد ابوالقاسمی و تایید رئیس شورای شهر مقرر شد مرکز بین المللی آموزش صوت و لحن قرآن کریم در همین منطقه بنیان نهاده شود و ظرف یکسال به بهره برداری برسد. شهرداری منطقه نیز مکان لازم را در اختیار این مرکز قرار دهد.

مسجد جامعی در این دیدار گفت: ذات فعالیت های قرآنی از زمان های دور، با اهتمام مردم و کاملا خودجوش بوده و در برخی خانه ها، مساجد و حسینیه های تهران انجام می شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در تهران بیش از 500 کانون ثبت شده فعالیت های قرآنی داریم که رقم قابل توجهی است و البته اعداد کانون‌های ثبت نشده و محافل خانگی خیلی بیش از اینهاست.

مسجد جامعی با اشاره به تقویت فضاهای جلسات خانگی و محلی اظهار داشت: برای ماه مبارک رمضان امسال، در 100 کانون فرهنگی هنری مساجد، برنامه های شبی با قرآن و شب شعر حسنی پیش بینی شده است؛ همچنین محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در 84 بقعه و امامزاده در تهران برگزار می شود.

وی تاکید کرد: کارگاه‌های قرآنی نیز در مساجد امام حسین (ع)، امام هادی(ع) ، شهرک ولیعصر، حسینیه کربلایی‌های چهارراه گلوبندک و شهرری برپا خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در 374 محله تهران 54 کرسی تلاوت با حضور قاریان بین‌المللی اجرا می‌شود. همچنین با الگو قرار دادن نمایشگاه بین‌المللی قرآن، در 22 پارک تهران، نمایشگاهی از فعالیت های قرآنی از زمان افطار تا سحر، در خدمت شهروندان است.

رئیس شورای شهر در پایان این دیدار، تابلوی نفیسی به خط غبار که تمامی سوره های قرآن را در خود دارد به استاد ابوالقاسمی اهدا کرد.

کد خبر 264125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha