حمید ضیایی‌پرور: مراسم اختتامیه مسابقه عکس و فیلم مهمان طهران عصر چهارشنبه چهارم تیر‌ماه در باغ‌ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد و رتبه‌های برتر این مسابقه مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهر سازمان

 مسابقه‌اي كه نشان دهنده استفاده مثبت شهرداري تهران از شبكه‌هاي اجتماعي مجازي است.

به گزارش همشهري، همزمان با اين مراسم، جشنواره «تهرانگردي تابستان 93» نيز شروع به‌كار كرد. حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران، محمدحسن انتظاري، دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي، رجبعلي خسروآبادي، مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان تهران و علي‌اصغر قائمي، مدير‌عامل سازمان فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري در اين مراسم سخنراني كردند.

محمدمهدي كارگر، به‌عنوان دبير برگزاري اين مسابقه طي اظهاراتي، مهمان طهران را حركتي در راستاي پاسداشت نوروز و مسافران و شهروندان تهران دانست و ثبت ديدگاه‌ها و ‌نظرات شهروندان و مسافران نوروزي از شهر تهران را از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين مسابقه عنوان كرد و شيوه داوري و برگزيدن رتبه‌هاي برتر را براي مدعوين تشريح كرد.

در ادامه، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به اينكه جشنواره فيلم و عكس مهمان طهران توانسته است نقاط مختلف گردشگري اين شهر را معرفي كند گفت: جشنواره فيلم و عكس مهمان طهران، آييني براي معرفي زيبايي‌هاي فرهنگي و تاريخي است. تهران سرشار از نقاط گردشگري و زيارتي است كه بايد با استفاده از اين نقاط قوت براي توسعه و آباداني شهر تلاش كرد.

امرودي با اشاره به برگزاري موفق مسابقه عكس و فيلم مهمان طهران اظهار داشت: اين مسابقه توانست مناطق زيبا و تاريخي تهران را به تصوير بكشد و به جامعه معرفي كند. سپس محمدحسن انتظاري دبير شوراي‌عالي فضاي مجازي با اشاره به اهميت تعريف هويت فردي و اجتماعي در فضاي مجازي اين فضا را امتداد زندگي واقعي خواند و گفت: ما ريشه‌هاي خود را طي مدت طولاني حفظ كرده و ارتقا داده‌ايم و كاري كه در اين جشنواره انجام شده دقيقا در راستاي تعريف و حفظ هويت اصيل ماست. اينكه بتوانيم هويت ملي خود را در فضاي مجازي به نمايش بگذاريم بسيار مهم و پسنديده است.

يك استاد دانشگاه و كارشناس امور ارتباطات و رسانه، مسابقه مهمان طهران را نمونه‌اي برجسته از استراتژي مواجهه ايجابي با شبكه‌هاي اجتماعي مجازي دانست و گفت: شهرداري تهران در سال‌هاي اخير پيشتاز ترويج و فرهنگسازي‌ در زمينه استفاده مثبت از ظرفيت‌هاي شبكه‌هاي اجتماعي مجازي بوده است.

راه‌اندازي 7شبكه اجتماعي مجازي زيرمجموعه سايت Tehran.ir حضور در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي پربازديدكننده، راه‌اندازي صفحات اينترنتي كه به معرفي توانمندي‌ها و جاذبه‌هاي شهر تهران مي‌پردازد و استفاده كاربردي از شبكه‌هاي اجتماعي موبايلي در بين مديران و سازمان‌ها و معاونت‌هاي شهرداري، نمونه‌هايي از استفاده مثبت از اين فضا هستند. سپس خسرو آبادي مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي استان تهران، طي سخنان كوتاهي به ادامه مسيري همچون اين جشنواره در تابستان 93 اشاره و از همكاري شهرداري تهران با سازمان ميراث فرهنگي در نوروز93 تقدير كرد.

در انتهاي اين مراسم از مازيار اسدي، يوسف ملك محمدي و سارا حاج آغاسي در بـخش عكس و از امـيررضا رضايـي، مريم ميراحمدي، مريم افتخاري و مليحه حسين زاده در بخش فيلم به‌عنوان رتبه‌هاي برتر تقدير شد. مجموعا 48 نفر در هر دو بخش عكس و فيلم در داوري مردمي قابل تقدير و برتر شناخته شدند.

شايان ذكر است كه شهرداري تهران از ۲۷ اسفندماه ۹۲ تا ۲۷ فروردين ‌ماه۹۳ با همكاري شبكه‌هاي اجتماعي ايراني آپارات و لنزور، مسابقه نوروزي عكس و فيلم مهمان طهران را در بستر رسانه‌هاي اجتماعي برگزار كرد. اين مسابقه با هدف ثبت ديدگاه‌ها و ‌نظرات شهروندان و مسافران نوروزي از شهر تهران طراحي شد. در اين مسابقه، شركت‌كنندگان عكس‌ها و ويدئوهاي خود را در قالب موضوع كلي «نوروز تهران» از طريق رسانه‌هاي اجتماعي ازجمله اينستاگرام در اينترنت به اشتراك گذاشتند.

کد خبر 263945

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha