همشهری آنلاین: جیمی سُویل مجری سابق شبکه بی بی سی، بیماران را در طول ده‌ها سال در بیمارستان‌های انگلیس مورد تجاوز قرار می‌داد و اذعان کرده که حتی با اجساد مردگان نیز اقدامات شنیع انجام داده است.

bbc

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، بازرسان دریافتند سویل که یکی از بزرگترین ستارگان تلویزیونی انگلیس در دهه های هفتاد و هشتاد بود، به سبب دسترسی غیرمحدودی که به موسسات وابسته به سازمان بهداشت ملی انگلیس داشت زنان، مردان، دختران و پسران پنج تا 75 ساله را مورد آزار و اذیت جنسی قرار می داد.

شاهدان به بازرسان گفتند سویل ادعا می‌کرد که با اجساد مردگان در سردخانه بیمارستان اعمال شنیع انجام داده است.

bbc

جرمی هانت (Jeremy Hunt) وزیر بهداشت انگلیس از قربانیان اقدامات مجری سابق شبکه بی بی سی به سبب ناتوانی سازمان بهداشت این کشور در حفاظت از بیماران در قبال اقدامات این فرد عذرخواهی کرد.

وی در بیانیه‌ای که در اختیار پارلمان انگلیس قرار گرفت گفت‌: ما آنها (بیماران) را ناامید کردیم و با اینکه سال‌های زیادی گذشته است ولی بسیاری از قربانیان هنوز هم از درد و رنجی که پشت سر گذاشتند رها نشده‌اند.

سویل در طول دوران فعالیت خود در رادیو و تلویزیون انگلیس چهره‌ای بسیار معروف بود. وی در سال 1990 به سبب جمع آوری کمک برای سازمان‌های خیریه انگلیس، عنوان سِر (Sir) را به دست آورد.

سویل در سال 2011 در سن 84 سالگی مرد. پلیس می‌گوید وی در طول 40 سال به افراد زیادی از جمله دختران کم سن و سال آزار جنسی رساند که در مواردی این کار در ساختمان‌های بی بی سی انجام شده است.

بر اساس اعلام پلیس انگلیس تاکنون دست کم 300 قربانی به پلیس مراجعه کرده و از رسوایی‌های جنسی و اخلاقی سویل پرده برداشته‌اند.

کد خبر 263891

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha