همشهری آنلاین: معاون اجتماعی ناجا گفت: فعالیت سینماها همانند رمضان سال گذشته از بعد از افطار تا قبل از اذان صبح بلامانع است.

به گزارش فارس، سردار سعید منتظرالمهدی با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: معنویت و فضای روح بخش این ماه مبارک چنان بر کشور اسلامی ما حاکم می‌شود که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود می‌گردند و این جای شکر دارد.

سردار منتظرالمهدی تصریح کرد: فعالیت سینماها همانند رمضان سال گذشته از بعد از افطار تا قبل از اذان صبح است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: نیروی انتظامی حسب وظیفه خود در همراهی با مردم متدین و روزه دار خود بر رعایت نکات ذیل تأکید دارد:

1. گرچه اسلام مسافران و بیماران را از روزه معاف نموده، لکن باید تمامی کسانی که دارای عذر شرعی هستند از خوردن و آشامیدن و استعمال دخانیات در ملأ عام خودداری نموده و مسافران عزیز از صرف غذا در فضای بیرونی غذاخوری ها و کنار جاده ها و تفرجگاه ها پرهیز کنند.

2. متصدیان هتل ها، مهمان پذیرها، رستوران های بین راهی، پایانه ها، فرودگاه ها و ایستگاه های راه آهن با اخذ مجوز از مراجع ذیربط و رعایت شئون اسلامی و پوشش فضای خود می‌توانند به مسافران ارائه خدمت کنند.

3. سایر رستوران ها و مراکز پذیرایی از اذان صبح تا زمان افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند و از افطار تا سحر فعالیت این اماکن بلامانع است.

4. امنیت پارک ها و تفرجگاه ها توسط مأموران و یگان های انتظامی برای حضور مردم عزیز در زمان افطار و بعد از آن تقویت خواهد شد تا شهروندان روزه دار بتوانند در فصل تابستان گذران فراغت داشته باشند.

5. نیروی انتظامی در زمان افطار و شب های قدر که حضور و تردد مردم عزیز تراکم بیشتری دارد، تلاش می‌کند با حضور ماموران خود رفت و آمد را تسهیل و امنیت را ارتقاء بخشد و البته همکاری مردم عزیز بسیار راهگشا خواهد بود.

6. یکی از جهات معنوی این ماه مبارک رعایت عفاف و حجاب و دوری از ناهنجاری ها است؛ لذا انتظار داریم همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کرده و در این امر نیروی انتظامی را یاری کنند.

کد خبر 263787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha