همشهری آنلاین: معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره برداشت‌های متفاوت سازمان امور مالیاتی از قانون و مصوبه معافیت ناشران و کتابفروشان، گفت: معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان محرز و قطعی است و با جدیت این مهم را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی در نشست بررسی معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان تهران، به بدهی‌های سنگین به ناشران داخلی در گذشته اشاره کرد و گفت: پرداخت مطالبات این ناشران با اولویت‌بندی صورت گرفت و توانستیم بدهی‌های خود را در این حوزه پرداخت کنیم.

صالحی همچنی پرداخت بدهی به حوزه ناشران خارجی را از دیگر اولویت‌های معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برشمرد و گفت: این مسئله نیز به یک زخم چریکن تبدیل شده بود و چندین سال مجموعه‌های مختلف این وزارتخانه را درگیر خود کرده بود.

وی ادامه داد: ناشران از اعتبار شخصی‌شان در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده بودند اما بعد از چند سال هنوز به جایی نرسیده بود و این مسئله هم اعتبار کشور را زیر سوال می‌برد و هم اعتبار ناشران را.

صالحی افزود: با توافقات بانک مرکزی و بانک ملت تعداد زیادی از ناشران معرفی شدند تا مطالبات خود را دریافت کنند.

معاون فرهنگی وزیرارشاد اولویت سوم این معاونت را معافیت مالیاتی ناشران عنوان کرد و گفت: این دغدغه اصلی ما است تا هم در حوزه کتابفروشان و هم در حوزه ناشران این کار را انجام دهیم.

به گفته وی، سازمان امور مالیاتی برداشت‌هایی از قانون دارد که با قانون فاصله دارد ولی با اصلاحاتی می‌توان این موضوع را به نفع ناشران روان‌تر کرد.

کد خبر 263240

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha