همشهری آنلاین: معاون امور بورس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توقف دو ساله بورس خارج وزارت بهداشت، گفت: با وضعیت بودجه امسال، هم هیچ اعزامی برای فرصت مطالعاتی ۶ ماهه نخواهیم داشت.

به گزارش مهر، سید محمدعلی حسینی با بيان اين مطلب افزود: در حال حاضر دو سال است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به علت محدودیت‌های مالی و احساس عدم‌نیاز به جهت رشد و توسعه مقاطع مختلف پزشکی در کشور، اعزام به خارج از کشور نداشته لیکن با توجه به سند رشته مقطع‌هایی که تازه ارائه شده است در برخی رشته‌های بین‌رشته‌ای نیاز به اعزام دانشجو وجود دارد.

حسینی اظهار داشت: در حال حاضر سیاست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي عدم اعزام به خارج جز در موارد خاص است. چراکه سعی شده است نیاز کشور در رشته‌های مختلف علوم پزشکی بر اساس برنامه‌های مشترک آموزشی و تعامل دانشگاه‌های داخل و خارج و تبادل استاد و دانشجو میان دو دانشگاه تأمین شود.

وی درباره محدودیت کشورها برای اعزام دانشجوی بورسیه خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی در کشور که برای اعزام وجود دارد اما در صورتی هم که اعزام صورت گیرد با توجه به محدودیت رشته و کشور، باید رشته‌های خیلی خاصی باشد که در داخل نداشته باشیم.

معاون امور بورس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره تغییر مدت زمان فرصت‌های مطالعاتی، گفت: متأسفانه به علت محدودیت مالی و اعتبارات معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همان فرصت 6 ماهه را نیز نتوانسته‌ایم به بسیاری از افراد بدهیم. در سال قبل کمتر از 5 نفر توانسته‌اند از این فرصت استفاده کنند و اگر همین روند ادامه پیدا کند با همین بودجه امسال هم هیچ اعزامی نخواهیم داشت.

حسینی یادآور شد: ما معتقدیم فرصت‌های مطالعاتی یک تعامل بین‌بخشی میان دانشگاه‌ها ایجاد می‌کند اما محدودیت‌های مالی به شدت دست ما را بسته است.

کد خبر 263227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha