قصاص در ملأ عام، مجازات مرد جنایتکاری است که برای انتقامجویی از همسر سابقش، فرزند ۸ ساله او را داخل مدرسه‌ای در قزوین، به طرز هولناکی به قتل رساند. در صورت تأیید حکم از سوی قضات دیوان عالی کشور، مرد جنایتکار تابستان امسال به دار مجازات آویخته می‌شود.

حوادث

رسيدگي به اين پرونده با توجه به حساسيت آن و جوي از وحشت كه در قزوين به راه انداخته بود به‌طور ويژه در دستور كار دادگستري استان قزوين قرار گرفت و مرد جنايتكار در كوتاه‌ترين زمان ممكن محاكمه و در نهايت به قصاص محكوم شد. در اين پرونده مرد 50ساله كه عليرضا نام دارد، 17 ارديبهشت امسال به‌دنبال اختلاف با همسر سابقش به مدرسه پسر 8ساله او به‌نام اميد در خيابان نادري قزوين رفت و او را در دستشويي مدرسه با ضربات چاقو به قتل رساند.

اين جنايت زماني رخ داد كه ثانيه‌هايي از به صدا درآمدن زنگ تعطيلي مدرسه مي‌گذشت. مرد جنايتكار كه از دقايقي قبل سوار بر موتورسيكلت خود در مقابل مدرسه كمين كرده بود، به محض تعطيلي مدرسه درحالي‌كه كلاه كاسكت به سر داشت، وارد حياط شد و يكراست به سراغ اميد، پسر همسر سابقش رفت. او دست اميد را گرفت و او را با خود به سرويس بهداشتي مدرسه برد.

لحظاتي بعد وقتي اين مرد از سرويس بهداشتي بيرون آمد، بچه‌ها با ديدن لباس‌ها و دست‌هاي خون‌آلود او وحشت‌زده ماجرا را به مسئولان مدرسه خبر دادند. با پيدا شدن جسد غرق در خون اميد در سرويس بهداشتي، ماجرا به پليس گزارش شد و درحالي‌كه تحقيقات براي دستگيري عامل اين جنايت هولناك شروع شده بود، عامل جنايت چند ساعت بعد به كلانتري سبزه‌ميدان قزوين رفت و خودش را تسليم كرد.

كينه مرگبار

عليرضا در جريان بازجويي‌هاي اوليه اتهامش را پذيرفت و گفت براي انتقامجويي از همسر سابقش دست به اين كار زده است. وي مدعي شد: چند سال قبل پدر اميد(‌مقتول)، در تصادف جانش را از دست داد و من با اينكه متاهل بودم با مادر اميد به‌طور موقت ازدواج كردم. در اين مدت هر كاري كه از دستم برمي‌آمد براي او انجام دادم اما به‌دليل اختلافات مالي از هم جدا شديم و پس از آن هرچه از او خواستم كه دوباره با هم ازدواج كنيم، وي قبول نكرد. سر همين مسئله با هم دچار كشمكش و درگيري شديم تا جايي كه نسرين از من به اتهام تهديد و مزاحمت در دادسراي قزوين شكايت كرد اما اين شكايت به جايي نرسيد.

من كارهاي زيادي براي مادر اميد انجام دادم اما او قدر كارهايم را ندانست و تصميم گرفت ديگر با من زندگي نكند. وقتي ديدم اين زن حاضر نيست به خواسته‌هايم توجه كند، كينه به دل گرفتم و نقشه انتقامجويي كشيدم. روز حادثه وقتي جلوي مدرسه اميد رسيدم، موتورسيكلتم را گوشه‌اي پارك كردم و منتظر ماندم تا مدرسه تعطيل شود. درحالي‌كه كلاه كاسكت روي سرم بود وارد مدرسه شدم. اميد را در بين بچه‌ها ديدم و او را گرفتم و به داخل سرويس بهداشتي مدرسه بردم و در آنجا وي را به قتل رساندم. پس از آن هم سوار موتورم شدم و فرار كردم.

به‌دنبال اعترافات اين مرد، او صحنه جنايت را نيز بازسازي كرد و در ادامه پرونده اتهامي‌اش با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست به دادگاه كيفري استان قزوين فرستاده شد تا او به‌صورت وي‍ژه و در وقت فوق‌العاده محاكمه شود.در جلسه محاكمه كه صبح چهارشنبه 21خرداد در شعبه دوم دادگاه كيفري استان قزوين برگزار شد ابتدا نماينده دادستان به قرائت كيفرخواست پرداخت و اتهام عليرضا را مباشرت در قتل عمدي اعلام كرد و خواستار مجازات او شد. در ادامه مادر و پدربزرگ اميد در جايگاه حاضر شدند و خواستار قصاص قاتل شدند. سپس نوبت به عليرضا رسيد تا از خود دفاع كند. او با پذيرش اتهامش بار ديگر جزئيات جنايت را شرح داد و در نهايت قضات دادگاه او را به قصاص محكوم كردند.

مجازات در مقابل مدرسه

در همين حال حجت‌الاسلام اسماعيل صادقي نياركي، دادستان قزوين گفت: قتل پسربچه دانش‌آموز در مدرسه حادثه غمبار و تلخي بود و به همين دليل موضوع را با فوريت و حساسيت تعقيب كرديم. وي با بيان اينكه در كمتر از يك هفته براي متهم اين پرونده كيفرخواست صادر شد افزود:‌ از دادگاه كيفري استان خواستيم اجراي مجازات قصاص در ملأعام باشد كه با پيگيري‌هاي انجام شده حكم آن صادر شد. با اين حال مرد جنايتكار 20روز پس از صدور حكم براي دفاع و اعتراض به آن مهلت دارد كه اين مهلت از روز 27خردادماه آغاز شده است.

صادقي نياركي اضافه كرد: پيش‌بيني ما اين است كه رأي تابستان اجرا شود و محل اجراي حكم نيز مقابل همان مدرسه درنظر گرفته شده كه چنانچه مدرسه در آن روز باز باشد، به‌دليل تأثيرات روحي و رواني در دانش‌آموزان، حكم در جاي ديگري اجرا خواهد شد.دادستان قزوين ادامه داد: پس از اين جنايت نامه‌اي به مديركل آموزش و پرورش قزوين نوشتيم و موضوع را تذكر داديم و پس از آن دستورالعمل اجرايي در اين زمينه به مسئولان اين اداره كل ابلاغ شد تا يك نفر را بگمارند كه ورود و خروج افراد به مدارس را كنترل كند.

کد خبر 263144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha