سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

هماهنگ‌کننده مقیم برنامه عمران سازمان ملل متحد در ایران گفت: فارغ از نتایج تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل، نبرد ما برای بقای یوزپلنگ ایرانی ادامه خواهد داشت.


گري لوييس در گفت‌وگو با ايرنا در حاشيه رونمايي از 2 نماهنگ 4دقيقه‌اي كه با مشاركت دفتر هماهنگ‌كننده سازمان ملل متحد در ايران، سازمان محيط‌زيست و يك شركت مردم نهاد ساخته شده است، افزود: نقش يوزپلنگ در چرخه طبيعت مهم است، حفظ طبيعت، گونه‌هاي جانوري و گياهي درواقع حفظ حيات انسان‌هاست.

وي با اشاره به محتواي نماهنگ‌هاي ساخته‌شده توسط شركت هاي «پيكادو» و «نيلوفر آبي» افزود: اميدواريم پخش اين نماهنگ‌ها در رسانه‌هاي تصويري همه دنيا، به‌ويژه صدا‌و‌سيماي ايران و بين 2 نيمه مسابقات فوتبال، قلب مردم را براي حفظ يوز پلنگ ايراني به تپش در آورد.

كارشناس‌ارشد سازمان ملل متحد با بيان اينكه هنرمندان با استفاده از فناوري سعي كرده‌اند پيام حفظ يوزپلنگ ايراني را براي مردم جهان ارسال كنند، گفت: آرزو دارم با تلاش رسانه‌ها اين پيام در زمان و مكان مناسبي پخش شود تا بتواند بيشترين تأثير را روي انبوه مخاطبان بگذارد.

لوييس با اشاره به تلاش دكتر روحاني و كابينه وي در زمينه محافظت از محيط‌زيست بيان داشت: جديت در پيگيري حل مشكلات و چالش‌هاي محيط‌زيست توسط دولتمردان ايراني ستودني است. وي ادامه داد: شناخت مسئله، نخستين گام براي حل آن است. چالش‌هاي زيست‌محيطي، آلودگي هوا، خاك و آب، جنگل‌زدايي، بيابان‌زايي و توليد و انتشار گازهاي گلخانه‌اي ازجمله مسائلي است كه بايد با جديت درصدد حل آنها باشيم.

کد خبر 262836

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha