مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲
۰ نفر

برخی جملات، برخی صداها و برخی تصویرها در یاد ما نقش بسته‌اند. همانقدر که تیتر «شاه رفت» و «امام آمد» برای ما معانی ماندگار تاریخی دارند، صدای گوینده رادیو ایران وقتی با بغض و هیجان می‌گفت: «شنوندگان عزیز توجه فرمایید..امت شهیدپرور ایران توجه فرمایید... تا لحظاتی دیگر خبر بسیار مهمی از جبهه‌های نبرد به اطلاع شما خواهد رسید... خونین‌شهر، شهر خون، آزاد شد» هنوز ضربان قلب ما را افزایش می‌دهد و هیجان می‌بخشد.

واقعیت افزوده

تصوير صحنه گل دوم ايران به استراليا، قيافه مبهوت دروازه‌بان و شادي خداداد عزيزي و فرياد شادي جواد خياباني در ذهن ما جاي گرفته است. رسانه‌ها اينچنين براي ما تاريخ را ورق زده‌اند.

روزنامه همشهري به مباركي و ميمنت سالروز ميلاد امام عصر (عج)، برگ جديدي به تجربه مخاطبانش از روزنامه افزوده است: اكنون با استفاده از يك سرويس جديد مخاطبان علاوه بر اينكه روزنامه را مي‌خوانند، مي‌توانند هم آن را ببينند و هم بشوند.

شما، مخاطبان روزنامه همشهري، از نخستين شهروندان جهان هستيد كه تجربه تازه به ميدان آمده، واقعيت افزوده را پيش روي داريد. روزنامه‌اي كه قابل شنيدن و ديدن است.

همشهري نخستين روزنامه تعاملي و چندرسانه‌اي ايران را در دسترس قرار داده است.

آغاز آزمايشي سرويس واقعيت افزوده همشهري به عنوان يك تجربه جديد در دنياي روزنامه‌نگاري، هم‌پاي رسانه‌هاي بزرگ جهان، در دسترس شماست. همشهري از امروز روزنامه‌اي است كه لايه‌هاي متعددي از اطلاعات را به نسخه چاپي خود افزوده است، و مخاطب علاوه بر مطالعه روزنامه به كمك تلفن همراه هوشمند خود مي‌تواند اين لايه‌ها را نيز ببيند و بشوند. چهار فيلم كوتاه (حدود 30 ثانيه‌اي) بر پيشاني روزنامه همشهري نقش بسته است. مصاحبه‌هايي با احمدرضا عابدزاده، جلال ملكي (سخنگوي سازمان آتش‌نشاني)، آرميتا رضايي‌نژاد (دختر شهيد هسته‌اي داريوش رضايي‌نژاد) و فريدن صديقي (استاد پيشكسوت روزنامه‌نگاري). اين چهره‌ها نخستين كساني هستند كه در دنياي جديد روزنامه همشهري، صدا و تصويرشان براي مخاطبان ارسال مي‌شود.

روزنامه‌اي كه سرويس واقعيت افزوده را به مخاطبانش ارائه مي‌دهد، به صفحات كاغذي، اطلاعات متعددي در قالب‌هاي مختلف مانند صدا و فيلم و گزارش تصويري مي‌افزايد. با اين‌كار هم گزارش اخبار و رويدادها ملموس‌تر و كامل‌تر مي‌شود و هم مي‌توان به فاصله زماني ميان بستن صفحات روزنامه و رسيدن روزنامه به دست مخاطب غلبه كرد. مخاطب با گرفتن دوربين موبايلش بر روي گزارش‌هايي كه با علامت سرويس واقعيت افزوده مشخص شده‌اند، از آخرين رويدادهاي مربوط به آن موضوع باخبر مي‌شود. به اين ترتيب در سرويس واقعيت افزوده، صبح كه روزنامه روي دكه مي‌رود، مخاطب از آخرين رويدادهايي كه در فاصله زماني بستن صفحات تا رسيدن روزنامه به دست مخاطب پيش‌آمده، با خبر مي‌شود.

راهنماي دريافت و نصب اپليكيشن واقعيت افزوده همشهري

اين سرويس به عنوان يك تجربه جديد در حوزه روزنامه‌نگاري احتمالا با كاستي‌ها و مشكلاتي روبرو است و درخواست همشهري از مخاطبان اين است كه در دوره زماني فعاليت آزمايشي اين پروژه، نكات اصلاحي‌اي را كه به نظرشان مي‌رسد درباره اين پروژه و خدمات و محصولات آن، با ما درميان بگذارند.

نكته آخر اينكه اگر گوشي يا تبلت اندرويدي داريد كه در دوسال اخير خريده‌ايد، اپليكيشن به خوبي اجرا خواهد شد، ولي احتمال دارد با دستگاه‌هاي قديمي‌تر اندرويد سازگاري نداشته باشد و پس از نصب اجرا نشود، اگر اينگونه شد با ارسال يك پيام كوتاه به شماره 300033 و درج عبارت «old» به ما اطلاع دهيد تا به محض آماده شدن نسخه سازگار با دستگاه‌هاي قديمي‌تر شما را با خبر كنيم.

کد خبر 262440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha