همشهری آنلاین: عقب نشینی داعش از موصل وحرکت تروریست‌ها به سوی مرز سوریه از جدیدترین خبرهای امنیتی عراق به شمار می‌رود.

جنگ عراق با تروریست های داعش

به گزارش خبرگزاری مهر، در روزهای اخیر داعش تحرکاتی را در مناطقی از شمال و شمال غرب عراق آغاز کرده و به مدد تسلیحات رسیده از برخی کشورهای منطقه مناطقی از عراق را به اشغال خود در آورده است.

پنجشنبه :93/3/22

14:07:عقب نشینی ناگهانی نیروهای داعش از موصل/ حرکت تروریست‌ها به سوی نقاط مرزی سوریه

شاهدان عینی در شهر موصل امروز اعلام کردند: نیروهای داعش از ساعتی پیش در پی رسیدن دستوراتی درباره عقب نشینی به سوی منطقه ربیعه، خیابانهای موصل را تخلیه کردند. بنابر اعلام شاهدان، هم اکنون هیچ نشانه ای از نیروهای داعش در خیابان‌های موصل دیده نمی شود و به نظر می‌رسد به طورکامل از این شهر عقب نشینی کرده‌اند.

این منابع از دستورات فرماندهان داعش به نیروهای تحت امر خود در زمینه لزوم عقب نشینی به منطقه ربیعه در 125 کیلومتری موصل و در نزدیکی مرز سوریه خبر می دهند.

14:02حمله مجدد تروریست‌ها به سامرا ناکام ماند/ شورای امنیت اقدام علیه داعش را بررسی می‌کند

سرلشکر "فاضل برواری" فرمانده نیروهای کماندویی ارتش عراق امروز از ناکام ماندن حمله گروه تروریستی داعش به شهر سامرا خبر داد. وی اعلام کرد: نیروهای یگان طلایی تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به سامرا را ناکام گذاشتند و هم اکنون شرایط کاملا امن است.

از سوی دیگر، منابع سیاسی در عراق اعلام کردند: شورای امنیت سازمان ملل در نظر دارد با برگزاری نشستی تدابیر احتمالی و اقدام علیه داعش در عراق را بررسی کند.

12:58:دو منطقه مهم موصل از تروریست‌ها بازپس گرفته شد/ حملات مسلحانه عناصر داعش به شهروندان بغداد

ارتش عراق در آخرین درگیری‌ها با گروه تروریستی داعش در موصل توانست بر دو منطقه مهم این شهر سیطره پیدا کند. بنابراین گزارش، ارتش عراق توانسته تاکنون بر دو منطقه القدس و التحریر در موصل سیطره پیدا کند. درگیری نیروهای ارتش با تروریست‌ها در مناطق مختلف موصل همچنان ادامه دارد.
در تحولی دیگر، منابع امنیتی عراقی از حملات افراد مسلح وابسته به داعش به مردم در برخی نقاط بغداد خبر می‌دهند.

12:48: سیطره ارتش عراق بر تکریت کامل شد/ انتشار اخباری درباره لشکرکشی داعش به بغداد

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق از کامل شدن سیطره ارتش عراق بر شهر تکریت و پاکسازی کامل این شهر از تروریست‌ها خبر داد. بنابراین گزارش، ارتش عراق روز گذشته با ورود به تکریت پاکسازی و خنثی نمودن بمب‌های کار گذاشته شده توسط تروریست‌ها را آغاز کرده بود.

در تحولی دیگر، شبکه اسکای نیوز عربی از حرکت نیروهای داعش به سوی بغداد خبر داد. منابع عراقی هنوز این خبر را تایید نکرده‌اند.

12:29: تروریست خطرناک سعودی به داعش پیوست/ مسلح شدن 200 زن عراقی در دیالی علیه تروریست‌ها

"حامد احمد" وکیل مدافع اتباع بازداشت شده سعودی در موصل در گفتگو با روزنامه الوطن عربستان از فرار این تروریست سعودی خبر داد. وی بدون اعلام نام این تروریست خطرناک، افزود: تروریست سعودی در جریان یک عملیات بزرگ فرار از زندان گریخته و به گروه داعش پیوسته است.

در تحولی دیگر،بیش از 200 زن عراقی در استان دیالی با حضور در یکی از مراکز نظامی ، مجهز به سلاح شدند.

11:06:حمله ناکام تروریست‌ها به کرکوک/ 17 عضو داعش کشته و زخمی شدند

یک منبع امنیتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه عراقی السومریه نیوز اظهار داشت: درگیری‌های نیمه شب گذشته میان داعش و نیروهای پیشمرگه کردستان عراق در کرکوک با کشته و زخمی شدن 17 تروریست همراه شد.

10:46:واکنش داوداوغلو به اقدامات داعش/ کسی نباید قدرت ترکیه را آزمایش کند

"احمد داود اوغلو" وزیرخارجه ترکیه پیش از ترک نیویورک به مقصد آنکارا، درباره اقدامات اخیر تروریست‌ها در موصل اظهار داشت: ما به شدیدترین نحو ممکن با کسانی که به شهروندان ما آسیب برسانند، برخورد می‌کنیم.

10:40: آمریکا حمله پهپادهایش به داعش را بررسی می‌کند

در پی تحولات عراق و تصرف بخش هایی از این کشور از سوی گروه تروریستی داعش آمریکا وعده کمک های بیشتر به عراق را داده و در عین حال قصد دارد حمله پهپادهای خود به گروه مذکور را بطور جدی بررسی کند.

10:35: تشکیل یگان امنیتی توسط مردم استان ذی قار برای مواجهه با تروریست‌ها

مقامات محلی در استان ذی قار (جنوب بغداد) از تشکیل یک یگان امنیتی با حضور مردم این استان خبر دادند.

این یگان امنیتی برای کمک به ارتش عراق در مواجهه با گروه‌های تروریستی تشکیل شده و تجهیزات نظامی متعدد را در اختیار آنها قرار داده است.

10:16: عراق از آمریکا برای حمله به تروریست ها کمک خواست


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در خبری به نقل از مقامات آمریکایی و عراق مدعی شد که نوری المالکی نخست وزیر عراق از ماه پیش بطور مخفیانه خواستار حمله پهبادهای آمریکا به ترریست های داعش بوده است.

۱۰:۰۷:عقب نشینی نیروهای ارتش عراق از نقاط مرزی سوریه


یک منبع عشایری در استان الانبار عراق اعلام کرد: نیروهای ارتش عراق از نوار مرزی عراق و سوریه در غرب استان الانبار عقب نشینی کرده و نیروهای عشایری با کمک پلیس محلی در این نقاط جایگزین شده و امنیت را بر عهده گرفته‌اند.

08:00:تاکید سران سیاسی بر وحدت ملی عراق و مجازات خاطیان

در پی ناامنی های اخیر در نقاط مختلف عراق به ویژه استانهای صلاح الدین، نینوا و الانبار سران سیاسی عراق در منزل "ابراهیم الجعفری" رئیس ائتلاف ملی در بغداد گرد هم آمدند.

این نشست با حضور "نوری المالکی" نخست وزیر عراق و "اسامه النجیفی" رئیس پارلمان و برخی دیگر از سران سیاسی این کشور برگزار شد.

7:25: بان کی مون خواستار آزادی اتباع ترکیه در عراق شد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آزادی فوری اتباع ربوده شده ترکیه در عراق شد.

وی با اشاره به اصل مصونیت کنسولی و دیپلماتیک گفت‌: 49 تبعه ربوده شده ترکیه از کنسولگری این کشور در موصل باید بدون قید و شرط و سالم آزاد شوند.

۰۵:۱۱:نماینده بان کی مون: عراق با بزرگترین هجمه تروریستی روبرو است/سیاستمداران علیه داعش متحد شوند

نیکلای ملادینوف نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق با بیان اینکه عراق با بزرگترین هجمه تروریستی روبرو است، بر ضرورت اتحاد سیاستمداران برای مقابله با داعش تاکید کرد.

4:۱۴ :تروریست‌های داعش 16 عراقی را در موصل تیرباران کردند

تروریست‌های تکفیری داعش در جنایتی هولناک، 16 نفر از ساکنان شهر موصل را به ضرب گلوله کشتند.

شاهدان اعلام کردند تروریست‌های گروه موسوم به دولت اسلامی عراق و شام(داعش)، روز چهارشنبه 16 عراقی را در مرکز شهر موصل به رگبار بستند و همه آنها را به قتل رساندند.

۰۲:۰۲:کشته شدن یک فرمانده ارتش در جنگ با داعش/ضربات دقیق هوایی به مواضع تروریست‌ها

یک منبع امنیتی گزارش داد فرمانده لشکر چهارم پیاده ارتش عراق که پیشاپیش سربازانش با تروریست‌های داعش در تکریت می جنگید، به شهادت رسید.
وی افزود سرلشگر نذیر عاصم کوران پس از آنکه نبرد شجاعانه‌ای با تروریست‌های داعش در منطقه العوجه در جنوب تکریت داشت، جان خود را از دست داد.

۰۰:۵۸ : نشست فوق العاده ناتو درباره حوادث موصل/سفر نیمه تمام داود اوغلو به نیویورک

همزمان با درخواست ترکیه از ناتو برای برگزاری نشست فوری درباره حوادث موصل، وزیر خارجه ترکیه هم سفر خود به نیویورک را نیمه تمام گذاشت و به تصمیم گرفت به کشورش بازگردد.

۰۰:۱۴: سیطره ارتش بر فرودگاه موصل/نشست سران عراق در منزل ابراهیم الجعفری

آغاز نشست ملی با حضور مالکی، حکیم، الجعفری و النجیفی
رسانه های عراق از آغاز نشست ملی با حضور نخست وزیر، رئیس پارلمان، رئیس ائتلاف ملی و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق خبر دادند.

بر اساس گزارش الفرات، نشست ملی در دفتر ابراهیم الجعفری نخست وزیر اسبق با حضور نوری المالکی نخست وزیر، اسامه النجیفی رئیس پارلمان، سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و برخی دیگر از مقامات سیاسی با هدف بررسی اوضاع امنیتی به ویژه سیطره گروه تروریستی داعش بر برخی مناطق موصل و صلاح الدین برگزار شده است.

چهارشنبه 21/3/93

۲۳:۳۸: استاندار کربلا : اوضاع امنیتی کربلا عالی است/ مردم به شایعات توجه نکنند

عقیل الطریحی استاندار کربلای معلی تاکید کرد عشایر و بزرگان و مردم کربلا همواره مواضع شرافتمندانه در رویارویی با گروه‌های تکفیری و تروریستی داشته‌اند و همه باید در حفظ امنیت و مقابله با شایعات مشارکت کنند.

۲۲:۴۸: نماینده پارلمان عراق در گفتگو با مهر :آنچه در موصل رخ داد کودتا علیه دموکراسی بود

رد پای آمریکا و اسرائیل در ناآرامی ها

نماینده شهر موصل و استان نینوا در پارلمان عراق رخدادهای این شهر و فروپاشی امنیتی را که در مناطق مختلف عراق رخ داده به کودتای سیاسی و نظامی علیه دموکراسی در این کشور تشبیه کرد و درباره پیامدهای خطرناک آن هشدار داد.
شیخ محمد تقی مولا نماینده عضو فراکسیون المواطن(مجلس اعلای اسلامی عراق) از استان نینوا به مرکزیت موصل در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری مهر، رخدادهای این شهر و از هم گسیختگی امنیتی را که در مناطق مختلف عراق رخ داد به کودتای سیاسی ونظامی علیه دموکراسی در این کشور تشبیه کرد و هشدار داد در صورتی که اقدامی جدی علیه این تجاوزات صورت نگیرد تا چند روز دیگر شاهد ورود تروریستها به شهرهای مذهبی و به ویژه سامرا و کربلا خواهیم بود. وی بر دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در ناآرامی های عراق تاکیدکرد.

۲۲:۰۰: ورود 4000 نظامی آمریکایی به فرودگاه بغداد

منابع امنیتی از حضور 4000 نظامی آمریکایی به فرودگاه بین المللی بغداد برای پشتیبانی از نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش خبر دادند. این چهار هزار نظامی آمریکایی از پایگاه نظامی در ترکیه برای حمایت از ارتش عراق ضد داعش مطابق با توافقنامه استراتژیک میان دو کشور وارد عراق شده‌اند.

۲۱:۳۱: حمایت اتحادیه اروپا و عرب از عملیات ضد داعش/اعزام نیروی کمکی به سامراء

حمایت اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب از عملیات ضد داعش، اعزام نیروی کمکی به سامراء و صلاح الدین و آزاد سازی تکریت از آخرین اخبار امنیتی عراق است.

۲۰:۳۶: اخبار هولناک از احتمال منهدم شدن سد موصل/ جان 250 هزار نفر در خطر است

انهدام سد موصل که بزرگترین سد در عراق به شمار می رود، یک خطر جدی در مبارزه ارتش عراق با تروریست های داعش است. بر این اساس در صورت منهدم شدن این سد، حجم آب عظیمی که در پشت آن جمع شده به سمت شهر جاری شده و جان صدها هزار نفر را به خطر می اندازد.

۲۰:۳۳: پیشروی عشایر عراق در صلاح الدین/ ارتشبد الغراوی:تا پای جان می‌جنگم

منابع عراقی اعلام کردند: نیروهای ویژه با همکاری عشایر منطقه بیجی در چهل کیلومتری شمال تکریت را از لوث داعش به طور کامل آزاد کردند.

منابع عراقی از تسلط نیروهای امنیتی بر ساختمان استانداری صلاح الدین خبر دادند. این منابع به پیشروی عشایر به سوی نینوا و آزادی منطقه الوحده و هلاکت 23 داعشی که اغلب آنها در سوریه جنگیده اند اشاره کردند.

۲۰:۰۷:درگیری سنگین داعش و ارتش در ورودی سامرا/ کینه شدید تروریست‌ها از امامین عسکریین(ع)

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین از درگیری‌های شدید گروه تروریستی داعش و ارتش عراق در ورودی شهر سامرا خبر می‌دهند.

۱۸:۳۹: نشست ویژه رهبران عراق در منزل ابراهیم الجعفری/ داعش 300 زندانی را در تکریت آزاد کرد


نشست ویژه مسئولان برجسته عراقی در منزل ابراهیم الجعفری، فرار 300 زندانی از سوی داعش در تکریت و اعدام 15 داعشی از سوی ارتش عراق از آخرین اخبار عراق است.

۱۷:۵۹:نیروهای ارتش عراق وارد موصل شدند/ سیطره تروریست‌ها بر شبکه تلویزیونی صلاح الدین

نیروهای امنیتی عراق با ورود به برخی مناطق موصل عملیات پاکسازی و خنثی کردن بمب‌های کار گذاشته شده توسط تروریست‌ها را آغاز کردند.

۱۷:۴۶ :ابو الولید با لشگری عظیم در نزدیکی موصل اردو زد


منابع امنیتی عراقی اعلام کردند: نیروی نظامی گسترده ای به فرماندهی سرلشکر ابو الولید از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح مامور آزادسازی موصل از لوث داعش شده است.

۱۷:۴۴ :مرکز پلیس العوجه در تکریت به آتش کشیده شد/ انفجار کلیسای شهر موصل توسط داعش

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: تروریست‌های داعش مرکز پلیس العوجه در تکریت (جنوب استان صلاح الدین) به آتش کشیدند.

در تحولی دیگر، منابع امنیتی از وقوع انفجاری شدید در یکی از کلیساهای شهر موصل که تحت کنترل تروریست‌ها داعش قرار دارد، خبر می دهند.

۱۷:۳۵: انتشار نقشه حملات داعش به شهرهای عراق

گروه تروریستی داعش با انتشار یک نقشه اعلام کرد شماری از شهرهای شمال عراق را کاملا تصرف کرده و مدعی شد شمار دیگری از شهرها را نیز تا حدودی به کنترل خود درآورده است.

۱۷:۲۴:تسلط داعش بر تکریت و فرودگاه الظلوعیه در صلاح الدین

منابع امنیتی اعلام کردند: داعش پس از درگیری با واحدهای نظامی ارتش عراق به طور کامل بر شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین مسلط شده است.

۱۷:۱۶ :تشکیل ارتش جدید برای رویارویی با داعش/ مردم نینوا سلاح به دست گرفته‌اند

"نوری المالکی" نخست وزیر عراق امروز در یک کنفرانس خبری تاکید کرد: مقامات عراقی پس از مشاهده کوتاهی نیروهای ارتش، در تلاش برای تشکیل ارتشی جدید با استفاده از نیروهای داواطلب جهت جنگیدن با نیروهای داعش هستند.

۱۷:۱۲ :آمادگی عشایر برای بازپس گیری الحویجه/ داعش سرکنسول ترکیه در موصل را ربود

آمادگی عشایر برای بازپس گیری الحویجه، تشکیل گردانهای اسود نینوی در بصره و درگیری های شدید میان پیشمرگان و داعش در جنوب غرب نینوا و تسلط داعش بر کنسولگری ترکیه در موصل از مهمترین اخبار عراق به شمار می رود.

۱۶:۵۳ : اثیل النجیفی: فرماندهان امنیتی موصل باید در دادگاه‌های نظامی محاکمه شوند


اثیل النجیفی استاندار نینوا اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراق در موصل و کرکوک به دلیل شایعات از بین رفتند.

۱۶:۰۷:ارتش عراق حمله داعش به غرب بغداد را دفع کرد

یک منبع امنیتی وابسته به وزارت کشور عراق اعلام کرد: در درگیری های شدید شب گذشته تا بامداد امروز میان ارتش عراق و اعضای گروهک داعش در منطقه الزبدان در منطقه ابوغریب در غرب بغداد دو نظامی عراقی کشته و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

۱۵:۵۸:هشدار درباره خطر تروریسم/مجامع بین الملل به مسئولیت خود عمل کنند

رئیس ائتلاف العربیه ضمن درخواست نشست فوری برای بررسی اوضاع امنیتی عراق از مجامع بین المللی خواست که به مسئولیت خود عمل کنند.

۱۵:۵۸: کشته و زخمی شدن 11 نفر در انفجار خودرو بمبگذاری شده در بصره

یک منبع امنیتی در استان بصره از کشته شدن دو نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر بر اثر انفجار خودرو بمبگذاری شده در بازاری مردمی در منطق سفوان در جنوب غرب بصره خبر داد.

15:40:مسئولان محلی بصره آماده باش کامل نیروهای امنیتی عراق را خواستار شدند

مسئولان محلی استان بصره امروز خواستار آماده باش کامل نیروهای امنیتی عراق شدند. این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که برخی شهرهای مختلف عراق از روز گذشته تاکنون هدف حملات تروریستی گروه داعش قرار گرفته است و برخی از مناطق تحت سیطره این گروه درآمده است.

آمادگی مقتدی صدر برای دفاع از مقدسات

خبرگزاری خبر (واخ) در خبری فوری اعلام کرد که مقتدی صدر رهبر جریان صدر آمادگی خود را برای تشکیل گردان های موسم به "گردان های صلح" برای دفاع از مقدسات در عراق اعلام کرد.

منطقه "بیجی" از داعش پاکسازی شد/اتاق عملیات مشترک در منطقه "الملتقی"

نیروهای امنیتی عراق با همکاری عشایر این کشور منطقه بیجی در شمال تکریت را از حضور عناصر گروه داعش پاکسازی کردند. نیروهای عراقی هم اکنون ساختمان پلیس بیجی را تحت کنترل خود دارند.
نیروهای پیشمرگ استان کرکوک را محاصره کردند

منابع کرد زبان عراق اعلام کردند که نیروهای پیشمرگ استان کرکوک را محاصره کرده اند.

این اقدام با هدف جلوگیری از استقرار عناصر تروریستی داعش در کرکوک صورت گرفته است.
انبار مهمات آمریکا در موصل به دست داعش افتاد

خبرنگار یک روزنامه آمریکایی در پیامی فوری اعلام کرد که یک انبار تسلیحات آمریکایی در شهر موصل عراق بدست گروه تروریستی داعش افتاده است.

انفجار دو خودرو در کربلا/چند نفر کشته و زخمی شدند

رسانه های عراقی از کشته و زخمی شدن چند نفر در انفجار 2 دستگاه خودروی بمبگذاری شده در کربلا خبر دادند. یک منبع پلیس استان کربلا امروز اعلام کرد که 2 دستگاه خودروی بمبگذاری شده در میدان الخنافسه در شهر کربلا منفجر شده است.

این انفجار شماری کشته و زخمی بر جا گذاشته است. به جزئیات بیشنری اشاره نشده است.

اعلام آماده باش کامل در استان بابل

یک منبع امنیتی استان بابل امروز اعلام کرد که این استان در آماده باش کامل بسر می برد. وی از عشایر عراق خواست که داوطلبانه و برای حفظ وحدت عراق به صفوف ارتش بپیوندند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: این تصمیم از سوی "صادق السلطانی" استاندار بابل و برای حفظ امنیت شهروندان اتخاذ شده است.

داعش به طور کامل بر منطقه بیجی سیطره پیدا کرده است

منابع امنیتی عراق در استان صلاح الدین اعلام کردند که گروه تروریستی داعش به طور کامل بر منطقه بیجی در شمال استان صلاح الدین سیطره پیدا کرده اند. بنابر اعلام این منابع، نیروهای امنیتی عراق در منطقه بیجی حضور ندارند.

داعش ساختمان دادگاه و پلیس در بیجی را به آتش کشید/پالایشگاه نفت همچنان در کنترل ارتش

یک منبع پلیس استان صلاح الدین عراق اظهار داشت: افراد مسلح گروه داعش از شب گذشته تاکنون در منطقه بیجی در شمال تکریت مستقر شده اند. تروریست ها ساختمان دادگاه بیجی در شمال تکریت و نیز ساختمان پلیس را به آتش کشیدند.

بازسازی ساختار نیروهای امنیتی و محاکمه کسانی که کوتاهی می‌کنند

نوری المالکی نخست وزیر عراق در بیانیه ای تاکید کرد که هیئت دولت تصمیمات مهمی را در زمینه حوادث فعلی و مبارزه با تروریسم اتخاذ کرده است.

واکنش وزارت خارجه و دفاع آمریکا به تحرکات داعش/ از پاسخ محکم بغداد برای سرکوب حمایت می‌کنیم

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن بسیار نگران رویدادها در موصل در 48 ساعت گذشته بوده و از پاسخ محکم و منسجم بغداد برای سرکوب این تجاوزگری حمایت می‌کند.

سازمان ملل حملات تروریستی داعش را محکوم کرد/ بان کی مون: حامی عراق در مبارزه با تروریسم هستیم

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای نسبت به اوضاع امنیتی وحشتناک در استان موصل ابراز نگرانی کرد.

۰۵:۰۳: واکنش امارات و انگلیس به اشغال موصل/ ائتلاف ملی خواستار اتحاد عراقی‌ها در مقابل داعش شد

شیخ عبدالله بن زاید اعلام کرد کشورش با نگرانی شدیدی حوادث تروریستی را که در شهر موصل عراق رخ داده است دنبال می کند.

آمادگی جیش المهدی برای کمک به ارتش عراق

مقتدی صدر رهبر جریان صدر از آمادگی جیش المهدی برای کمک به ارتش عراق برای مقابله با داعش خبر داد.

۰۱:۲۷: ادامه حمایت علمای نجف از مبارزه با تروریسم/واکنش حکیم و آماده باش سلیمانیه برای استقبال از آوارگان

سید عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در واکنش به اشغال شهر موصل از سوی تروریستها اعلام کرد باید با تحکیم جبهه داخلی، تروریست‌ها و قاتلان را سرکوب کرد و با حمایت از غیرنظامیان بیگناه، فرصت را از تروریستها گرفت.

۰۰:۳۱: اعزام نیروهای ویژه برای پاکسازی موصل/ واکنش دیرهنگام آمریکا به تحولات عراق

شبکه المیادین به نقل از وزارت دفاع عراق از اعزام نیروهای امنیتی ویژه به شهر موصل برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از این شهر خبر داد.

۰۰:۳۱: واکنش دیرهنگام آمریکا به اشغال موصل

آمریکا در واکنشی دیرهنگام به تحولات امنیتی عراق به ویژه اشغال شهر موصل از سوی تروریست‌های داعش، به ابراز تاسف از این حادثه بسنده کرد.

۰۰:۰۹ : حمايت آیت الله سیستانی از ارتش عراق در جنگ با تروریست‌های تکفیری

به دنبال ادامه عملیات ارتش علیه تحرکات اخیر گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در این کشور، "آیت الله سیستانی" مرجع عالیقدر شیعیان عراق، بر حمایت خود از نیروهای مسلح و ارتش عراق در سرکوب تروریسم تأکید کرد.

۰۰:۰۰ : بسیج مردمی در مبارزه با تروریسم/علیه داعش سلاح به دست می‌گیریم

گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش در ادامه حملات تروریستی اخیر خود در کرکوک توانست بر مناطق مختلفی از این استان سیطره پیدا کند.

سه شنبه: 93/3/20

۲۳:۲۴: سیطره داعش بر بخشهایی از کرکوک/واکنش بان کی مون به اشغال موصل

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد تروریستهای داعش بر بخش‌هایی از استان کرکوک مسلط شده اند. تروریستهای تکفیری پیش از این بر شهر موصل مسلط شده اند.خبر دیگر اینکه بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد به تحولات عراق واکنش نشان داد و اوضاع امنیتی این کشور به ویژه موصل را نگران کننده خواند.

۲۱:۴۳ : عملیات نظامی با مشارکت پیشمرگان/داعش 3000 زندانی را فراری داد

نوری المالکی اعلام کرد: نیروهای مسلح ظرف 24 ساعت موصل را پس خواهند گرفت.این درحالی است ک وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای از اختصاص منطقه التاجی به عنوان مکان تجمع نیروهای مسلحی که از موصل عقب نشینی کرده اند و انتقال هواپیماهای نظامی به کرکوک خبر داد.

۱۹:۲۴ :برکناری رئیس پلیس صلاح الدین/ اعزام نیروی کمکی از کرکوک برای مقابله با داعش

دستور نوری المالکی برای مجازات مقصران سقوط موصل، تسلط داعش بر فرمانداری الشرقاط، واکنش اتحادیه عرب، برکناری رئیس پلیس صلاح الدین، اعزام نیروی کمکی از کرکوک برای مقابله با داعش از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

۱۶:۳۰:حملات برق آسای جنگنده های ارتش عراق علیه داعش/ دولت تیم بحران تشکیل داد

منابع امنیتی در عراق از حملات جنگنده های ارتش عراق به مواضع گروه تروریستی داعش در شهر موصل خبر می دهند.

۱۶:۰۹:ده ها تبعه ترکیه در عراق ربوده شدند

یک مقام ترک که نامش برده نشده است در مصاحبه ای با رویترز با اشاره به تصرف شهر موصل عراق توسط گروه تروریستی داعش گفت: ما از طریق کنسولگری در حال بررسی صحت خبر ربوده شدن 28 راننده ترک هستیم.

۱۶:۰۷:جلوگیری از ورود نیروهای داعش به کربلا/ ارتش عراق به حالت آماده باش کامل درآمد

منابع امنیتی در عراق اعلام کردند: چندین عضو گروه تروریستی داعش پیش از نفوذ به کربلا در پوشش راننده تانکرهای نفتی بازداشت شدند.

۱۵:۳۴:بیانیه ائتلاف اتحاد ملی درباره تحرکات داعش/ مالکی خواستار برقراری حالت فوق العاده شد

ائتلاف اتحاد ملی عراق ساعتی پیش با صدور بیانیه به تحرکات جدید گروه تروریستی داعش در استانهای مختلف عراق واکنش نشان داد.

۱۵:۰۸ :تکفیریها وارد استان کرکوک شدند/ انتشار بیانیه دولت عراق تا دقایقی دیگر


یک منبع در پلیس کرکوک اعلام کرد: نیروهای داعش به سوی کرکوک پیش روی کرده و وارد منطقه الحویجه شده اند.

۱۵:۰۲:تسلط داعش بر فرودگاه نظامی الشرقاط در صلاح الدین/حرکت تروریست ها به سوی تلعفر

منابع آگاه اعلام کردند: مسعود بارزانی به نیروهای پیشمرگه و آسایش دستور داده است که اجازه ورود آوارگان موصلی به شهرهای اربیل، سلیمانیه و دهوک را ندهند. صفهای طولانی در برابر مراکز ایست بازرسی منتهی به شهرهای کردستان عراق کشیده شده است.

۱۴:۵۰: آماده باش در دیالی/ تسلط داعش بر پایگاه هوایی در جنوب موصل

عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات دجله اعلام کرد: همه نیروهای امنیتی در استان دیالی به دنبال اشغال موصل از سوی داعش به حال آماده باش درآمده اند.

۱۳:۳۳ :داعش مناطقی از صلاح الدین را هم اشغال کرد/ فرار 1400 زندانی خطرناک در نینوا

یک منبع وابسته به پلیس عراق در استان صلاح الدین اعلام کرد: گروه تروریستی داعش ساعاتی پس از تسلط بر شهر موصل، فروگاه و ساختمان استانداری و همه مقرهای امنیتی آن در حال پیشروی به سوی استان صلاح الدین هستند و مناطق الساحل الایسر در شرق الشرقاط در شمال تکریت را اشغال خود درآورده اند.

۱۲:۴۶:سیطره کامل داعش بر موصل/استاندار نینوا گریخت

یک منبع پلیس استان نینوا امروز اعلام کرد که عناصر گروه تروریستی داعش به طور کامل شهر موصل را تحت سیطره خود قرار داده اند.

۱۱:۳۱ :سرکرده داعش در دیرالزور به هلاکت رسید


درگیری دو گروه تروریستی جبهه النصره و داعش در استان دیرالزور سوریه همچنان به شدت ادامه دارد.

۱۱:۱۵ :تخلیه دفاتر احزاب کرد در موصل/ سیطره داعش بر فرودگاه شهر

یک مسئول اطلاع رسانی حزب دموکراتیک کردستان در استان نینوا اظهار داشت: مقرهای دو حزب دموکراتیک کردستان و اتحادیه میهنی کردستان در شهر موصل به طور کامل تخلیه شدند.

۰۸:۵۸ :پنج انفجار تروریستی در شرق بغداد/اخبار ضد و نقیض درباره اوضاع موصل

انفجار پنج بمب در مناطق مختلف بغداد به کشته و زخمی شدن بیش از 40 غیر نظامی منجر شد.

8:58: اخبار ضد و نقیض درباره فرودگاه موصل

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع امنیتی از سیطره تروریستهای داعش بر فرودگاه شهر موصل خبر داد.

به گفته این منبع امنیتی، تروریستهای داعش توانسته اند بر فرودگاه شهر موصل مسلط شوند.
انفجار پل فلوجه-بغداد با قایق بمبگذاری شده/ افزایش تدابیر امنیتی

شبکه السومریه خبر داد، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شواری استان دیالی اعلام کرد: دستگاههای امنیتی تدابیر پیشگیرانه ای در اطراف سی مرقد و مزارهای دینی در مناطق مختلف دیالی ظرف 24 ساعت گذشته برای مقابله با اقدامات تروریستی اتخاذ کرده اند.

وی افزود: مرقدها و مزارهای شخصیت های دینی یکی از اهدافی است که گروههای افراطی به دنبال حمله به آن و فتنه افکنی هستند.

انفجار ها در بغداد و کرکوک و مقر اتحادیه میهنی کردستان

بغداد شامگاه شنبه درپی حملات تروریستهای تکفیری به الرمادی و موصل و دیالی و خنثی شدن توطئه اشغال مرقد مطهر امامین عسکریین(ع) از سوی داعش، شاهد انفجار هفت بمب و شش خودرو بمبگذاری شده بود که 20 کشته و 77 زخمی به جا گذاشت.
سومریه نیوز نیز خبر داد، یک منبع پلیس استان دیاله اعلام کرد که یک دستگاه خودرو بمبگذاری شده صبح امروز مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق در منطقه جلولاء در 70 کیلومتری شمال شرق بعقوبه منفجر شد.

ناکامی داعش در اشغال حرمین عسکریین

تروریست‌های تکفیری داعش روز پنجشنبه هفته گذشته قصد حمله به حرمین امامین عسکریین علیهما السلام و اشغال این مکان مطهر را داشتند که با دخالت به موقع نیروهای امنیتی و عشایر، در این راه ناکام ماندندو متحمل تلفات سنگین شدند.

کد خبر 262380
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha