شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: برادران کامکار که از دوران جوانی با زنده یاد محمدرضا لطفی همراه و رفیق بودند و بعدها نسبت فامیلی هم پیدا کردند در آهنگی ساخته هوشنگ کامکار به یاد لطفی خواندند و نواختند.

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از سایت خانه موسیقی هوشنگ کامکار به یاد هنرمند تازه درگذشته، محمدرضا لطفی قطعه ای موسیقی با کلام ساخته  و نام آن را داستانی نه تازه گذاشته و به صورت اینترنتی منتشر کرده است.

کامکار در باره این قطعه گفت: اين قطعه توسط گروه كامكارها و با صدای بيژن و صبا كامكار بر روی اشعار نيما يوشيج خوانده و اجرا شده است.

همچنين هوشنگ كامكار كه دوستی ديرينه با محمدرضا لطفی داشت درباره یکی از آخرین دیدارهایش با این هنرمند فقید گفت: در اسفند ماه سال گذشته، در لحظه دیدارم در بیمارستان پارس، لطفی زیر لب به من چنین گفت:"هوشنگ میدانی كه من چقدر برای موسیقی ایران فعال بودم و اكنون چند ماه است كه در تخت بیمارستانها در سكوت دراز كشیده ام؟"

کامکار افزود: من تحت تاثیر این دیدار قرار گرفتم و تصمیم گرفتم كه به یاد قطعه زیبای داروک او دوباره شعری از نیما یوشیج را انتخاب كنم و سعی كردم خاطره روزهای جوانیم را با او در استفاده كردن موتیو هایی از آثار بیاد ماندنیش در بافت اركستر به عنوان ( تم یاد آور) نشان دهم.

سرپرست گروه کامکارها در پایان گفت: امیدوارم كه این قطعه پاسداشتی باشد از طرف خانواده كامكارها برای محمدرضا لطفی.

به گزارش همشهری آنلاین قطعه 8 دقیقه ای یاد شده به گونه ای پرداخت شده است که برخی از قطعات و ساخته های محمدرضا لطفی همانند " در این سرای بی کسی کسی به در نمی زند" و یا " کاروان شهید" به شکلی ظریف در آن به گوش می رسد.

 علاقمندان می توانند قطعه با کلام "داستانی نه تازه" را از لینک زیر دانلود نمایند.

 

کد خبر 262375

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha