مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
۰ نفر

برای اینکه در تجربه واقعیت افزوده همشهری مشارکت کنید، باید تلفن همراه هوشمند یا تبلت داشته باشید. این فناوری در روزهای اول عمر خود است و به همین دلیل برای کارکرد بهینه نیاز به گوشی یا تبلت‌هایی با توانایی پردازش نسبتا مناسب دارد.

 

اپليكيشن‌هايي براي دو سيستم عاملي كه بيشترين سهم را در گوشي‌هاي هوشمند دارند، يعني اندرويد و آي‌او‌اس(اپل) آماده شده است.

مي‌توانيد اين اپليكيشن‌ را مستقيم از اينجا و يا بازارهاي مخصوص آنها (مانند كافه بازار و سيب‌چه و پس از مدتي فروشگاه‌هاي رسمي اپل و گوگل) دانلود كنيد. پس از دانلود و نصب اپليكيشن متناسب با گوشي يا تبلت، بايد به اينترنت متصل باشيد.

براي سرويس واقعيت افزوده نياز به اينترنت پرسرعت ADSL يا Wimax داريد. همچنين اگر سيم‌كارت شما خدمات نسل سوم (3G) ارائه مي‌دهد، امكان استفاده از واقعيت افزوده همشهري را داريد.

گام بعدي اين است نرم‌افزار را روي دستگاه خود نصب كرده و اجرا كنيد. وقتي تاريخ روز را انتخاب كنيد، نرم‌افزار به صورت خودكار تنظيمات اوليه را دريافت خواهد كرد و سپس آماده كار مي‌شود، حالا وقت آن است كه روزنامه همشهري را پيش روي خود بگيريد و كنار هر عكس يا مطلبي كه لوگوي سرويس واقعيت افزوده را ديديد (كه شبيه حرف "ه‍" در لوگوي همشهري است) موبايل خود را قراردهيد و صبر كنيد تا اطلاعات گنجانده‌شده در آن، بارگزاري (Load) شود.بسته به اينكه چه اطلاعاتي قرار است بارگزاري شود، بايد منتظر بمانيد. تلاش ما اين بوده است كه ويديوها و ساير محتواي ارائه شده در اين سرويس، از حجم مناسبي برخوردار باشند تا با توجه به زيرساخت اينترنت در ايران، امكان استفاده براي طيف گسترده‌اي از مخاطبان همشهري فراهم شود.

نكته مهم اينكه سرويس واقعيت افزوده، چيزي از محتواي روزانه و متداول همشهري كم نمي‌كند و اگر دسترسي به تلفن همراه هوشمند و يا اينترنت پرسرعت نداشته باشيد، همچنان مانند قبل، روزنامه همشهري با تمام توان پيشيني خود در خدمت شماست و اين سرويس جديد، همانطور كه از نام آن پيداست، تنها بر محتوايي كه از قبل ارائه مي‌شد، موارد را مي‌افزايد.

سرويس ارزش افزوده همچنين به مرور به ساير محصولات مؤسسه همشهري، از جمله مجلات همشهري، تعميم داده مي‌شود و همه خانواده همشهري امكان ارائه اين سرويس را دارند. اين سرويس به عنوان يك تجربه جديد در حوزه روزنامه‌نگاري احتمالا با كاستي‌ها و مشكلاتي روبرو است و درخواست همشهري از مخاطبان اين است كه در دوره زماني فعاليت آزمايشي اين پروژه، نكات اصلاحي‌اي را كه به نظرشان مي‌رسد درباره اين پروژه و خدمات و محصولات آن، با ما درميان بگذارند.

نكته آخر اينكه اگر گوشي يا تبلت اندرويدي داريد كه در دوسال اخير خريده‌ايد، اپليكيشن به خوبي اجرا خواهد شد، ولي احتمال دارد با دستگاه‌هاي قديمي‌تر اندرويد سازگاري نداشته باشد و پس از نصب اجرا نشود، اگر اينگونه شد با ارسال يك پيام كوتاه به شماره 300033 و درج عبارت «old» به ما اطلاع دهيد تا به محض آماده شدن نسخه سازگار با دستگاه‌هاي قديمي‌تر شما را با خبر كنيم.

کد خبر 262368

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha