سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۷
۰ نفر

گروه ادب و هنر: نشست مطبوعاتی پنجمین دوسالانه مجسمه‌سازی درحالی برگزار شد که فراخوان عمومی دوسالانه هنوز منتشر نشده‌است.

کوروش گلناری عضو شورای دبیران این دوسالانه در این جلسه گفت: دوسالانه در دو بخش آزاد و با تم معین برگزار می‌شود.

تیم دوسالانه به‌صورت کلی مشخص شده و در 3 محور صلح، زندگی و افق آینده است اما عنوان دقیق آن در فراخوان عمومی اعلام می‌شود.

حبیب‌الله صادقی، مدیر موزه هنرهای معاصر هم در ابتدای این جلسه گفت: فقط دو بی‌ینال دیگر در پرونده ماه باقی‌مانده است که آنها هم در حال رایزنی است و تا چند هفته آینده، نشست مطبوعاتی آنها هم برگزار خواهد شد.

پریسا خضایی عضو شورای سیاست‌گذاری دوسالانه مجسمه‌سازی، نحوه شرکت در این دوسالانه را توضیح داد و گفت: تجربه برگزاری دوسالانه‌های قبلی ما را به این نتیجه رساند که شرکت در دوسالانه از طریق انتخاب هنرمند صورت بگیرد. بنابراین هنرمندان باید آلبوم کارهای خود را تا اوایل شهریور ماه به دفتر دبیرخانه بفرستند و بعد از پذیرش توسط شورای سیاست‌گذاری به انتخاب خودشان، 2 اثر را وارد مسابقه کنند البته تکنیک و روش برای هنرمندان آزاد گذاشته شده است.دوسالانه پنجم مجسمه‌سازی، امسال به‌صورت محدود از هنرمندان کشورهای دیگر دعوت کرده تا در این بی‌ینال شرکت کنند تا زمینه برگزاری بین‌المللی این دوسالانه فراهم شود.

شیخ الحکمایی هم  از مراحل آرام خرید کارهای دوسالانه چهارم خبر داد و گفت:‌به‌خاطر تغییر مدیریت و گاهی تغییرات کوچک در سیاست‌گذاری‌ها خرید آثار به کندی حرکت می‌کند و خرید آثار بی‌ینال چهارم در جریان اجرا قرار دارد.

این درحالی است که دو سال از پایان دوسالانه گذشته می‌گذرد و هنوز، حتی کاتالوگ آن هم به چاپ نرسیده است. زمان برگزاری دوسالانه پنجم به گفته طاهر شیخ‌الحکمایی، اول
 آذر ماه تا آخر دی ماه خواهد بود. اما مدت آن هنوز دقیقا مشخص نشده است.

شیخ الحکمایی گفت: برنامه‌ریزی مابین دو ماه تا 45 روز است که البته ما سعی می‌کنیم دو ماه باشد.اگرچه که در این جلسه بر نگاه حرفه‌ای و جدید به مجسمه‌سازی تأکید زیادی نشد اما هنوز مشخص نشده است که آثار باید در چه ابعادی ساخته شود و یا جایزه‌ها به چه صورت خواهند بود حتی هیأت انتخاب آثار و هیأت داوران هم تعیین نشده‌اند.

تنها مکان برگزاری نمایشگاه معلوم است: موزه هنرهای معاصر. جزئیات برنامه‌های جنبی نمایشگاه نیز قرار است در آینده اعلام شود.

کد خبر 26236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز