دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلکساندر ایمیچ، مهاجر لهستانی ۱۱۱ ساله و جان‌به‌دربرده از اردوگاه‌های اجباری شوروی که اخیرا به عنوان پیرترین مرد جهان شناخته شده بود، روز یکشنبه ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) در نیویورک درگذشت.

به گزارش یاهونیوز ایمیچ در ماه آوریل بوسیله گروه پژوهشی پیری‌شناسی پس از اینکه رکوردار پیشین، آرتورو لیکاتا، درست چند روز پیش از صدودوازدهمین سالگرد تولدش درگذشت، به عنوان سالمندترین مرد زنده جهان شناخته شده بود.

ایمیچ در آن هنگام به روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: «این عنوان مانند جایزه نوبل نیست. من هرگز فکر نمی‌کردم این قدر پیر باشم.»

او مصاحبه‌ای با شبکه ان بی سی در ماه گذشته در پاسخ به این پرسش که چگونه به این عمر طولانی دست یافت، به شوخی گفت: «نمی‌دانم، فقط زودتر نمردم. علتش را نمی‌دانم.»

او به شوخی به نیویورک تایمز گفت که نداشتن بچه و نیز داشتن «ژن‌های خوب» ممکن است به رسیدنش به این سن کمک کرده باشد.

اما وضع سلامت این مرد بالای صدساله در هفته‌های اخیر رو به زوال بود. برادرزاده ایمیچ، کارن بیگن به آسوشیتدپرس گفت که هنگامی یک روز پیش به دیدن او رفت، ایمیچ او را نمی‌شناخت.

ایمیچ در ۴ فوریه ۱۹۰۳ در لهستان به دنیا آمد و در شهر چستوچوآ در جنوب لهستان به دنیا آمد. او همسر دومش، ولا، یک نقاش و روان‌درمانگر، در سال ۱۹۵۱ به شهر واتربری در ایالت کنتیکت مهاجرت کردند. ایمیچ در سال ۱۹۸۶ پس از مرگ ولا به نیویورک نقل مکان کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز ایمیچ در اواخر دهه ۲۰ شیفته یک واسطه روحی به نام ماتیلدا اس.، بیوه یک دکتر، شده بود که در جلساتی ظاهرا به احضار مردگان می‌پرداخت. ایمیچ به پژوهشگر علوم غریبه بدل شد و در نهایت جنگ منتخبی در این حوزه را ویراستاری کرد که در سال ۱۹۹۵ در نود و دو سالگی‌اش منتشر شد.

تصور می‌رود که اکنون ساکاری مومویی مرد ژاپنی ۱۱۱ ساله‌ای که درست یک روز پس از ایمیچ متولد شده است، سالمندترین مرد جهان باشد، اما در ابتدا مقامات باید سن او را تایید کنند.

بر اساس اعلام گروه پژهشی پیری‌شناسی در حال حاضر ۶۶ زن زنده سالمندتر از مومویی از جمله یک زن ژاپنی به نام میسائو اکاوا که ۱۱۶ ساله است، در جهان زندگی می‌کنند.

کد خبر 262119

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha