همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رد نتایج اعلام شده در رسانه‌ها درباره منتخبان نظرخواهی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس که برای تعیین رئیس این دانشگاه صورت گرفته بود، اظهار داشت: فایل نظرخواهی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس، محرمانه است و این فایل هنوز باز نشده است.

دكتر عبدالحسين فريدون در گفتگو با همشهري آنلاين با بيان اين مطلب درباره آنچه كه توسط برخي رسانه‌ها تحت عنوان نتايج نظرخواهي الكترونيكي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس منتشر شده است، گفت: نتايجي كه برخي رسانه‌ها منتشر كرده‌اند را تأييد نمي‌كنيم چون نظرخواهي الكترونيكي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس هنوز جمع‌بندي نشده است.

مديركل دفتر وزارتي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان كرد: فايل نظرخواهي الكترونيكي از اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس، محرمانه است و اصلاً هنوز باز نشده است.

وي افزود: منبع آنچه كه از سوي برخي رسانه‌ها تحت عنوان نتايج اين نظرخواهي الكترونيكي منتشر شده است، قطعاً وزارت علوم، تحقيقات و فناوري نيست.

فريدون تأكيد كرد: نظرخواهي الكترونيكي كه در ميان اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس برگزار شد، به هيچ وجه معناي انتخابات ندارد بلكه فرآيند نظرخواهي صرفاً براي شناسايي دانشياران و اساتيدي بود كه مورد وثوق اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه قرار دارند.

وي افزود: افرادي كه در اين نظرخواهي، مورد بيشترين اقبال اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس قرار گرفته‌اند، به وزير علوم، تحقيقات و فناوري معرفي مي‌شوند تا وزير نيز يك نفر از آنها را براي تصدي سرپرستي دانشگاه انتخاب كند.

مديركل دفتر وزارتي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در پاسخ به اينكه سرپرست جديد دانشگاه تربيت مدرس چه زماني معرفي مي‌شود، گفت: جمع‌بندي اين كار فرآيندي دارد كه بخشي از آن اخذ استعلام است.

بر طبق اين گزارش، روند نظرخواهی الکترونیکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به این صورت بوده که از سوی دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرم‌های نظرسنجی از طریق ایمیل به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس ارسال شده و از آنان خواست شده تا در روند انتخاب رئیس جدید این دانشگاه مشارکت داشته باشند.

در این فرم نظرسنجی که شرایط عمومی و اختصاصی مربوط به روسای موسسات به استثنای موسسات مندرج در ماده ۱۲ قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ذکر شده است، خطاب به اعضای هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس آمده بود:

«در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های اعضای محترم هیئت‌علمی در تدوین برنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و به ویژه در حوزه‌های مدیریتی که می‌تواند راهگشای امور و باعث ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی باشد، حوزه وزارتی در چارچوب آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی)، از جنابعالی دعوت می‌نماید در فرآیند اعلام‌نظر درباره عضو هیئت‌علمی واجد شرایط از میان استادان و دانشیاران محترم آن دانشگاه به عنوان کاندیدای ریاست، شرکت نمایید».

بر طبق اعلام دکتر عبدالحسین فریدون، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این نظرسنجی الکترونیکی تا پایان روز شنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۳۹۳ ادامه پیدا کرده است؛ به این ترتیب فرصتی ۱۱ روزه در اختیار اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس قرار گرفته بود تا گزینه‌های مطلوب خود را برای تصدی ریاست دانشگاه معرفی کنند.

دکتر عبدالحسین فریدون، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نخستین روز شروع نظرخواهی الکترونیکی دانشگاه تربیت مدرس، در پاسخ به اینکه چند نفر از برگزیده‌های اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می‌شوند، به همشهری آنلاین گفته بود: «نتیجه نظرسنجی به طور کامل در اختیار وزیر علوم قرار می‌گیرد. حتی ممکن است ۱۰، ۱۵ یا هر تعداد استاد و دانشیاری که مورد وثوق اعضای هیئت علمی تربیت مدرس هستند، از نظر میزان اقبال خیلی به هم نزدیک باشند. بنابراین اصل این نیست که حتماً منتخب اول به عنوان سرپرست دانشگاه منصوب شود».

کد خبر 262063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha