همشهری آنلاین: منابع امنیتی عراق از کشته و زخمی شدن ۸۰ تن در پی وقوع دو انفجار در نزدیکی مقر حزب جلال طالبانی در شمال شرق بعقوبه خبر دادند.

۸۰ کشته و زخمی حاصل ۲ انفجار در نزدیکی مقر حزب طالبانی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، منابع امنیتی عراق اعلام کردند که افراد مسلح روز یکشنبه با استفاده از یک خودروی بمب‌گذاری شده مقر حزب اتحادیه میهنی کردستانی عراق را به ریاست جلال طالبانی، رئیس جمهور عراق در شمال شرق بعقوبه هدف قرار دادند.

همچنین پس از این انفجار، یک عامل انتحاری نیز خود را در مقابل مقر مذکور منفجر کرد.

این در حالی است که شبکه خبری المیادین گزارش داد که بر اثر حمله دو عامل انتحاری به مقر دو حزب جلال طالبانی و مسعود بارزانی که رهبری حزب دموکرات کردستان را بر عهده دارد، در منطقه "خانقین" واقع در شرق بعقوبه چند تن کشته و زخمی شدند.

براساس آمار اولیه در این حادثه تاکنون 18 تن کشته و 62 تن دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش منابع مذکور، نیروهای امنیتی عراق در حال حاضر مکان حادثه را محاصره کرده‌اند.

همچنین منابع امنیتی در استان الانبار اعلام کردند که 20 تن از اعضای گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش همچنان در داخل ساختمان دانشگاه الانبار حضور دارند و درگیری‌های میان این افراد مسلح و نیروهای امنیتی رخ داده است.

روز شنبه چند تن از اعضای داعش با یورش به دانشگاه الانبار چند تن از دانشجویان را گروگان گرفتند اما نیروهای امنیتی عراق توانستند افراد گروگان گرفته شده را آزاد کنند.

در همین راستا، سایت اینترنتی النشرة گزارش داد که مسئولان منطقه کردستان عراق اعلام کردند که نیروهای این منطقه با هدف مقابله با حملات اعضای داعش در حالت آماده باش نظامی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 261923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha