همشهری‌آنلاین: دو حمله انتحاری و همچنین درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه‌نظامیان در شمال عراق٬ دست‌کم ۳۶ کشته و ۴۵ زخمی برجای گذاشت.

iraq

به گفته مقام‌های پلیس و پزشکی عراق٬ روز جمعه ۱۶ خردادماه دو بمب‌گذار انتحاری در روستای «الموفقیه» در شرق موصل٬ پایتخت استان نینوا٬ با انفجار خودروهای خود چهار تن را کشتند و ۴۵ تن دیگر را زخمی کردند.

بیشتر ساکنان این روستا از اقلیت‌های «شبک» هستند. اکثر جمعیت حدودا ۳۰ هزار نفری شبک‌ها پیرو مذهبی آمیخته از شیعه و باورهای محلی هستند و تاکنون بارها از سوی اسلام‌گرایان افراطی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

در همين روز٬ در غرب موصل نیز چهار مامور پلیس٬ سه سرباز٬ یک فرد غیرنظامی و ۱۵ شبه‌نظامی کشته شدند. همچنین در شرق موصل سه سرباز در درگیری با شبه نظامیان کشته شدند و در جنوب این شهر نیز نیروهای امنیتی پنج فرد را که مظنون به حمله انتحاری بودند٬ کشتند.

حملات شمال عراق در حالی صورت گرفته است که روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه در شمال بغداد نیز شبه‌نظامیان حمله گسترده‌ای را در شهر سامرا آغاز کردند. به گفته پلیس در نهایت پس از ساعت‌ها درگیری و کشته شدن ۱۲ نیروی پلیس و ده‌ها شبه‌نظامی٬ نیروهای حکومتی توانستند بار دیگر کنترل سامرا را به دست بگیرند.

خشونت‌ها در عراق در چند وقت گذشته شدت گرفته است و بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی سازمان ملل و دولت عراق٬ در یک ماه گذشته بیش از ۹۰۰ تن در عراق قربانی خشونت شده‌اند.

تا لحظه تنظيم اين خبر فرانس‌پرس از كشته‌شدن دست‌كم 36 نفر و زخمي‌شدن 45 نفر خبر داده در حالي كه گلوبال‌پست گزارش داده 46 نفر كشته و 103 نفر مجروح شده‌اند.

کد خبر 261716

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha