همشهری آنلاین: پس از پایان یافتن نظرسنجی الکترونیکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس درباره تعیین گزینه‌های مورد اقبال اساتید برای ریاست جدید این دانشگاه، فتح‌الله امی مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اعلام نهایی نام رئیس دانشگاه تربیت مدرس پس از تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

به گزارش همشهري آنلاين، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پی انتخاب روسای دانشگاه‌های تهران، از روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه با ارسال فرم‌های نظرسنجی از طریق ایمیل به اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس از آنان خواست تا در روند انتخاب رئیس جدید دانشگاه تربیت‌ مدرس مشارکت داشته باشند.

در این فرم نظرسنجی همراه با ذكر شرایط عمومی و اختصاصي مربوط به روسای موسسات به استثنای موسسات مندرج در ماده 12 قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، خطاب به اعضاي هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس آمده بود:

«در راستای اهداف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های اعضای محترم هیئت‌علمی در تدوین برنامه‌ها، آئین‌نامه‌ها و به ویژه در حوزه‌های مدیریتی که می‌تواند راهگشای امور و باعث ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی باشد، حوزه وزارتی در چارچوب آئین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی)، از جنابعالی دعوت می‌نماید در فرآیند اعلام‌نظر درباره عضو هیئت‌علمی واجد شرایط از میان استادان و دانشیاران محترم آن دانشگاه به عنوان کاندیدای ریاست، شرکت نمایید».

بر طبق اعلام مديركل دفتر وزارتي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، اين نظرسنجي الكترونيكي تا پايان روز شنبه 10 خرداد ماه 1393 ادامه پيدا كرد؛ به اين ترتيب فرصتي 11 روزه در اختيار اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس قرار گرفت تا گزينه‌هاي مطلوب خود را براي تصدي رياست دانشگاه معرفي كنند.

اين يازده روز همراه بود با صدور بيانيه‌هاي جمعي از معتمدين اعضاي هيئت علمي كه در آن با اعلام شاخصه‌هايي كلي براي فردي كه سكان رياست تنها دانشگاه تحصيلات تكميلي كشور را در دست مي‌گيرد، بعضاً مصداق‌هايي را نيز پيش روي اعضاي هيئت علمي قرار مي‌دادند. همچنين نمايندگان و فعالان دانشجويي اين دانشگاه نيز در بيانيه‌هايي به طرح ديدگاه‌ها و خواسته‌هاي خود پرداختند.

به اين ترتيب، فصل انتشار نتيجه ديدگاه‌هاي اعضاي هيئت علمي دانشگاه تربيت مدرس فرا رسيده است. فتح‌الله امي مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين باره به فارس گفته است: پس از جمع‌بندی نهایی نظرسنجی‌ها، گزینه‌های اصلی به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شوند تا پس از تأیید اين شورای عالی، نام رئیس دانشگاه اعلام شود.

وی با بيان اينكه این پروسه حدود یک ماه به طول می‌انجامد، خاطرنشان كرده كه آیینه‌وند، قبادیان و تقی‌خانی از گزینه‌های مطرح در این نظرسنجي الكترونيكي هستند.

کد خبر 261334
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha