یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب روابط ‏عمومی دولتی تالیف مهدی باقریان، هادی کمرئی و محدحمدان بن‌حاجی عدنان توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.

روابط عمومی دولتی

به گزارش شارا، این کتاب در دو بخش و هشت فصل تدوین شده است. کتاب بر حرفه روابط ‏عمومی در دولت و توسعه و اهمیت تاریخی آن در ایران متمرکز است. عوامل مؤثر در رشد آن و عناصر تشکیل‌دهنده‌اش مورد بحث قرار می‌گیرد؛ عوامل عمومی که سبب تقویت حرفه روابط‏ عمومی در دولت می‌شود، در نظر گرفته می‌شود.

در واقع، کتاب استدلال می‌کند که هر مدنیت و دولتی اگر قرار است شکل بگیرد و استمرار یابد، ملزم است که از همان ابتدا روابط ‏عمومی را معمول سازد. اگر بخواهیم روابط ‏عمومی مؤثر و کارآمد باشد، باید در محدوده محیطی خودش اجرا گردد. به علاوه، هر تماسی که با ملل خارج از خود دارد، به خصوص کشورهایی که ارتباط بیشتری وجود دارد، تأثیرگذار است. سیر سریع جهانی شدن نیز بر حرفه روابط ‏عمومی دولتی بسیار مؤثر است. مطمئناً با سیر سریع جهانی شدن، حرفه روابط ‏عمومی به میزان فزاینده‌ای، دشوار و هیجان‌انگیز می‌شود.

انتشارات کارگزار روابط‌عمومی با مبادرت به نشر این کتاب ارزشمند، چارچوبی برای تفکر و عمل حول مسایل و موضوعاتی که بین موسسات دولتی و مردم وجود دارد، فراهم می‌آورد. این کتاب زمینه را برای بحث سازنده و تفاهم هدفمندتر درباره عملکرد روابط‌عمومی در دولت آماده می‌سازد.

این کتاب برای همه طبقات اجتماعی، اعم از دولتمردان یا کارکنان دولت، رهبران صنایع، اندیشمندان، متخصصان یا استادان و دانشجویان در مراحل عالیه تحصیلی و شاغلان روابط‌عمومی، بازاریابی و تبلیغات بسیار ارزشمند خواهد بود. این کتاب راهنمایی‌های بسیار ارزشمندی جهت ایجاد پیوندی محکم بین موسسات دولتی و مردم ارایه می‌دهد.

کتاب روابط ‏عمومی دولتی با توجه به روی کار آمدن دولت دکتر حسن روحانی، ابزار بسیار سودمندی برای تفاهم و همکاری نزدیک در عرصه‌های داخلی و خارجی است و از این جهت کتابی براستی کاملا به موقع است. به ویژه دولت، در این هنگامه پرخطر و مخاطرات بین‌‏المللی، می‌تواند از روابط‌عمومی برای بهبود تصویر، ایجاد وحدت ملی و توسعه اجتماعی- اقتصادی استفاده نماید.

این کتاب با سبک صریح و صادقانه و ارایه راهنمایی‌های کاربردی و علمی، ضمن ارایه تصویری نسبتا کامل از تاریخ روابط‌عمومی کشور و بررسی ساختارهای روابط‌عمومی در دوره‌های مختلف، به برداشت و درک شاغلان روابط‌عمومی از روابط‌عمومی دولتی کمک می‌کند و مطالب کاربردی مهمی برای بهبود تفاهم بین سازمان‌های دولتی و مردم فراهم می‌آورد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

... رابطه با آغاز روابط عمومی در ایران نظریات متعددی ذکر شده است مبدأ تاریخ معاصر ایران را گروهی آغازین سالهای حکومت قاجار و شماری از دولت صفوی می‌دانند اگر نظر گروه اول را بپذیریم در پیشینه تأسیس وزارت در دوران فتحعلی شاه قاجار باز می‌گردد...ریشه‌های تأسیس روابط عمومی به مفهوم امروزی را باید پس از شهریور 1320 جستجو کرد البته پیش از آن سازمان پرورش افکار نیز تأسیس شده بود اما پایه‌های روابط عمومی اوایل تبلیغات، انتشارات و اطلاعات یا نامه‌های دیگری چون روابط یا استخبارات است و اداره‌هایی با این نام شکل دهنده پایه‌های تشکیل روابط عمومی به مفهوم امروزی‌اند.

کتاب «روابط عمومی دولتی» تألیف مهدی باقریان، هادی کمرئی، محمد حمدان بن حاجی عدنان و چاپ اول آن در زمستان 1393 توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی در 424 صفحه و قیمت: 25 هزار تومان عرضه شده است.

شناسنامه كتاب:

  • روابط عمومی دولتی تالیف مهدی باقریان، هادی کمرئی، محد حمدان بن حاجی عدنان
  • ناشر: کارگزار روابط عمومی
  • چاپ اول زمستان 1393
  • قطع: وزیری
  • قیمت: 25 هزار تومان
  • صفحه: 424
کد خبر 261214
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha