همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از حاد شدن تامین آب شرب در ۱۲ کلانشهر کشور خبر داد.

به گزارش مهر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این که با دستور ویژه رئیس جمهور، اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای تامین آب شهرهای دارای تنش به جریان افتاده است، از مطالعه طرحی خبر داد که در صورت نهایی شدن، جداسازی آب شرب از آب بهداشتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حمید‌رضا جانباز در پاسخ به این سوال که در بودجه سال جاری اعتباری که برای جبران و تامین آب شهرهای دارای تنش آبی در نظر گرفته شده نسبت به پارسال کاهش یافته است گفت: سالانه در بودجه اعتباری برای شهرهای دارای تنش آبی دیده می‌شود که امسال با توجه به این که وضعیت تامین آب در 12 کلان‌شهر کشور حادتر شده است رئیس جمهور دستور اختصاص اعتباری جداگانه برای تامین آب شهرهای دارای تنش آبی صادر کرده است.

وی ادامه داد: ‌رئیس جمهوری دستور ویژه‌ای صادر کرده است که علاوه بر آن اعتباری که سالانه در بودجه برای شهرهای دارای تنش آبی در نظر گرفته شده است مبلغی بالغ بر 300 میلیارد تومان برای این منظور اختصاص یابد.

جانباز اضافه کرد: مجوز این دستور را اخذ کرده‌ایم و در حال پیگیری آن از معاونت نظارت راهبردی برای تخصیص این اعتبار هستیم تا مشکل تامین آب شهرهای دارای تنش آبی را حل کنیم.

جانباز در پاسخ به این سوال که آیا شهری در کشور داریم که نوبت‌بندی آب داشته باشند گفت: در حال حاضر 4 شهر کوچک که مصرف آب آنها 24 لیتر در ثانیه است جیره‌بندی آب دارند و البته این شهرها روستاهایی بودند که به تازگی به شهر تبدیل شده‌اند و معمولا هم صعب‌العبور هستند.

به گفته وی، این شهرها که جیره‌بندی آب دارند جیرنده در گیلان، جوزن در کرمان، روئیدر و سیریک در هرمزگان هستند.

کد خبر 261016
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز