شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئیس شورای شهر و گروه کشف تهران، این هفته با حضور در منطقه ۱۹ به شهر آفتاب رفتند و از روند آماده سازی این محل بازدید کردند.

همراه با مسجد جامعی در کشف تهران - منطقه ۱۹

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی پس از حضور در بهشت زهرا ، به شهر آفتاب، محل در حال احداث نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران رفت و از نزدیک شاهد روند اجرای این طرح شد.

در این بازدید که محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، هم پای گروه کشف تهران شده بودند، رئیس شورای شهر تهران درباره شهر آفتاب گفت: این محل در مساحت 1800 هکتاری ساخته شده که بخش اعظم آن را فضای سبز تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در فاز اول این پروژه، 45 هزار متر مربع در حال احداث است که 3 سالن نمایشگاهی و یک سالن ملل با 100 ستون در این فاز وجود دارد.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه 25 هزار متر مربع تاسیسات جنبی در این محل وجود دارد، اظهار داشت: عبور خط مترو از لوازم بهره برداری شهر آفتاب است که پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و امیدواریم تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

رئیس شورای شهر تهران به فضای این شهر اشاره کرده و تاکید کرد: فضای سبز اینجا به صورت چهار باغ و آب نمای آن به سبک باغ ایرانی طراحی شده؛ ضمن اینکه ورودی های اینجا می تواند در چهارچوب دروازه های قدیم تهران و به سبک معماری ایرانی اسلامی طراحی و ساخته شود.

وی درباره توافقات صورت گرفته با وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه بهره برداری توافقاتی صورت گرفت و قرار است سند این همکاری پس از تصویب در شورا اجرایی شود.

مسجد جامعی در ادامه تصریح کرد: باید نظام بهره برداری را با مشارکت بخش خصوصی پیش بینی کنیم و با شکل گیری این نظام، برخی از نمایشگاه ها به این محل منتقل شده و معضلات فعلی نمایشگاه بین المللی و مصلی برطرف خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران در پایان درباره امکان برگزاری نمایشگاه کتاب در این مکان گفت: با این شرایط فکر نمی‌کنم نمایشگاه کتاب در سال آینده در این مکان برگزار شود.

کد خبر 261004
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز