همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه گفت: انقلاب اسلامی چنان موازنه قدرت را بر هم زده که هیچ معادله امنیتی سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران امکان‌پذیر نیست.

حسین سلامی

به گزارش فارس، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم تجدید میثاق کارکنان سازمان بسیج مستضعفین با امام راحل(ره) که در حسینیه جماران برگزار شد، ضمن تبریک سالروز بعثت نبی مکرم اسلام اظهار داشت: مثل دیروز آفتاب عالمتاب اسلام از افق حرا طلوع کرد و خداوند در قالب قرآن کریم به صورت نورانی پیامبر، اسلام را نازل کرد و پیامبر اسلام به عنوان رحمت الهی اندیشه اسلام ناب را بر پیکره بشریت تاباند.

وی ادامه داد: پیامبر برای همه عالمیان پیام‌آور رحمت الهی و شاهد بر عالم بود.

سلامی افزود: پیامبر به مؤمنان از خودشان نزدیک‌تر بود و به مؤمنانشان حریص بود، ندای آسمانی پیامبر، دعوت به توحید و نشان دادن راه مستقیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه کسانی که همراه پیامبر بودند همچون پیامبر خوش روی بودند اما با دشمنان دلیر و خشن بودند، گفت: پیامبر و یارانش در حصر اقتصادی سنگینی در شعب ابیطالب مواجه شدند اما ایستادند و مقاومت کردند و اسلام جهانی و عالمگیر شد و وحی نیز به عالم نازل شد. دین جاودانه شد و دینی کامل به بشریت عرضه شد.

وی ادامه داد: اما کافران تلاش کردند مسیر نورانی چهره خورشید اسلام را مسدود کنند، ولی با جاودانگی مردی از فرزندان پیامبر انقلابی بزرگ رقم خورد.

سلامی گفت: انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) همانند بعثت برای باز کردن غل و زنجیرهای بشریت که طاغوت‌های عالم بر دست و پای مردم بسته شده بود، ایجاد گردد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: شکوه انقلاب امام خمینی(ره) در این است که او بر بزرگترین امپراطوری بشریت غلبه کرد و توانست در عصر تسلط قدرت‌های بزرگ تاریخ، استقلال، آزادی، آگاهی، اعتبار شخصیت و هویت را برای ملت‌های مسلمان به ارمغان بیاورد.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب، ملت‌های بزرگ، افسرده و افول شده بودند اما امام(ره) با انقلابش هویت اسلامی را به جهان اسلام تاباند.

سلامی افزود: در چنین فضای بی‌روحی امام(ره) به مسلمانان جان داد و نقش مسیح را در زنده کردن مردگان به زیبایی و به اذن خداوند انجام داد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه این احیای امام(ره)، نقطه تولد یک نهضت توقف‌ناپذیر و یک قیام و جنبش بزرگ علیه عالم ستمکاران و مستکبران بود، اظهار داشت: پیروزی انقلاب امام (ره)در نقشه‌های سیاسی جهان یک شاکله جدیدی از اسلام را در جهان متبلور کرد و نقطه آغاز تغییر هندسه جهانی بود و از این نقطه، این انقلاب توانست شکوه مادی قدرت‌ها را درهم بشکند.

وی ادامه داد:‌ امام(ره) آموخت که هیچ قدرتی جز قدرت خدا ماندگار نیست.

سلامی گفت: امام(ره) فرمودند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و این واقعیتی شد که امریکا تاکنون در جهان نتوانسته است که هیچ غلطی را انجام دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه هنر امام(ره) در این بود که با ساخت نظام ولایی پس از خویش انقلاب خویش را تکمیل کند، افزود: مردمان شجاع و دلیر اجازه تکرار شدن وقایع و حوادثی مثل غدیر را نمی‌دهند و باعث ادامه پیدا کردن ولایت خواهند شد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس یک جنگ جهانی بود و پس از آن تهاجم فرهنگی یک جنگ نرم جهانی محسوب می‌شد که رهبری عظیم الشأن انقلاب توانست با حضور هوشمندانه، آرزوها و استراتژی دشمن را تشخیص دهد.

سلامی با اشاره به تحریم‌هایی که توسط امریکا ایجاد شده است، اظهار داشت: نبرد اقتصادی که دشمن علیه ما اداره می‌کند نبردی بی‌نظیر در تاریخ است. این تحریم اقتصادی که بر این ملت تحمیل شد، اگر بر ملت و دولت امریکا تحمیل می‌شد آنها بیش از یک ماه نمی‌توانستند دوام بیاورند اما چه شد که هیچ چیز در این کشور تغییر نکرد جز شتاب و پیشرفت اقتصادی که آن هم به رهبری نایب برحق امام خمینی(ره) صورت گرفت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت:‌ فتنه‌های بزرگ نتوانست دژهای مستحکم فهم و بصیرت این جامعه را بشکند و از آن عبور کند. امروز انقلاب چنان موازنه قدرت‌ها را برهم زده که هیچ معادله امنیتی و سیاسی در جهان اسلام بدون جلب رضایت ایران ممکن نیست.

وی تأکید کرد: امروز دیگر در هیچ جای جهان اسلام زیر پای مقامات امریکایی فرش قرمز پهن نمی‌کنند به طوری که اوباما مخفیانه و بدون اطلاع رئیس‌جمهور افغانستان در پایگاه بگرام این کشور پیدا شود و این نشان‌دهنده این است که داستان بزرگترین امپراطوری جهان نیز رو به پایان است.

سلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی به فضل الهی در حال رسیدن به قدرت دفاعی و اقتصادی است که به درجه‌ای از اقتدار و امتیاز و تاثیر در جهان برسد که هر فرمولی توسط دشمن طراحی شود، پایان غیرمنتظره‌ای را برای او به دنبال داشته باشد و این نتیجه تکیه یک ملت بر باورهای مذهبی و اسلام است.

کد خبر 260874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز