همشهری آنلاین: معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرایی شدن پذیرش بدون آزمون جانبازان قطع نخاعی در مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد.

سید حسن موذنی - معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن موذنی با اعلام این خبر افزود: با پیگیری‌های مستمر اداره آموزش عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین‌نامه اجرایی پذیرش بدون آزمون مشمولان این قانون توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین و اجرا شد.

وی ادامه داد: از تاریخ اجرا تا کنون تعداد 114 نفر از جانبازان قطع نخاع برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی شده‌اند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: به استناد مصوبه 732 بیستم فروردین سال 91 شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه اجرایی آن، امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای همه جانبازان قطع نخاعی در حوزه تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های تحصیلی مرتبط با فارغ‌التحصیلی آنان فراهم شده است.

این قانون در گذشته تنها شامل حال جانبازان نابینا از دو چشم بود اما برای نخستین بار است که جانبازان قطع نخاع نیز می‌توانند از این تسهیلات برخوردار شوند.

کد خبر 260861
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز