همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه به طور حتم ملت ایران اجازه نمی دهد که دشمن بیگانه حتی یک لحظه چشم طمع به سرزمین ما بدوزد، گفت: تاکنون هیچ کشوری در سایه آمریکا به عدالت و رفاه نرسیده است.

حسین سلامی

به گزارش تسنیم، سردار حسین سلامی دقایقی پیش در همایش "امنیت پایدار مردمی، مرزداران واقعی" که با حضور استانداران آذربایجان غربی و کردستان، ائمه جمعه، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی این دو استان در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، با تبریک روز بعثت حضرت رسول(ص)، اظهار کرد: روز بعثت روزی است که خداوند متعال عصاره رحمت خود را به رسالتی عظیم و ابدی فرا خواند.

وی افزود: پیام این رسالت عظیم همانا بازکردن غل و زنجیر از دستان بشریت بود چراکه حضرت محمد(ص) به پیامبری برگزیده شد تا بشریت را از بردگی و اسارت طاغوت نجات دهد.

سردار سلامی بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) برای تزکیه و پاکسازی روح بشر از آلودگی ها و تعلیم بشریت به علم الهی و برای وحدت امت اسلام به عنوان سراج منیر و چراغ راه هدایت امت و یک مبشر و یک انذار دهنده به خشم الهی برای کسانی که از راه خدا منحرف شدند مبعوث شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: بدون شک پیام اصلی این خورشید عالم هستی یعنی حضرت محمد(ص) مودت، شفقت، الفت و مهربانی تا ابدیت است.

دین اسلام همچنان به سمت فتح قله‌ها حرکت می‌کند

سردار سلامی افزود: پیام رسول خدا(ص) برای مسلمانان عالم پرهیز از تفرقه و دو رنگی است که این پیام از راه وحی الهی بر قلب پیامبر اسلام(ص) فرود آمد و از زبان مبارک ایشان به گوش مسلمانان زمزمه گشت.

وی بیان کرد: به فرموده آیات نورانی قرآن کریم کسانی که پیرو رسول خدا هستند بین خود رحیم و مهربان بوده اما در مقابل دشمنان اسلام و خداوند، مقاوم و محکم هستند.

سردار سلامی اظهار کرد: وقتی این ندای وحیانی از زبان پیامبر(ص) به گوش گروندگان و پیروان این دین الهی آغاز شد، دین مبین اسلام به سرعت افق‌های عالمیان را درنوردیده و سرزمین‌های بزرگ را فتح کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: کسی باور نمی کرد که جمعیت قلیل و موحد مسلمانان که فاقد ساز و کار نظامی بوده و از قدرت اقتصادی چندانی برخوردار نبودند بتوانند اسلام را به سرعت به تمامی عالم گسترده سازند که این خود از معجزات الهی بود.

انقلاب اسلامی نوری از بعثت پیامبر خاتم است

وی افزود: کسی باور نمی کرد که دین مبین اسلام با سرعت بسیار، منطق وحی الهی را اشاعه دهد هرچند از همان ابتدای بعثت، کفار با تمامی قدرت در مقابل دعوت آسمانی نبی مکرم اسلام(ص) ایستاده و جنگ های عظیمی را به راه انداختند درحالی که مسلمانان با جهاد و فداکاری در میدان جنگ توانستند بر دشمن اسلام غلبه کرده و به نشر اسلام بپردازند.

سردار سلامی تصریح کرد: داستان انقلاب اسلامی نیز همان بعثت حضرت محمد(ص) در عصر حاضر بود که توسط رهبر آسمانی که از نوادگان رسول خدا(ص) بود پیام آزادی را به تمامی عالم و مستضعفان جهان جاری کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: در چنین شرایطی خورشید اسلام از پس ابرها بیرون آمد و پرتوهای هدایت بخش و سعادت آفرین خود را از افق ایران اسلامی تابانید تا روح های افسرده و اذهان افسون شده از بیماری و رنج نجات یابند.

دشمنان اسلام و مسلمین هرگز خیرخواه امت اسلامی نبوده و نخواهند بود

سردار سلامی اظهار کرد: ندای امام خمینی(ره) همان ندای وحدت بخش نبی مکرم اسلام(ص) بود که امروز منتشر می‌شود و امروز نیز همان رویدادهایی که در صدر اسلام مقابل دعوت آسمانی پیامبر(ص) اتفاق افتاد و همان جنگ‌ها و لشکرکشی‌ها، دوباره تکرار می‌شود.

وی افزود: بدون شک دشمنان اسلام و مسلمین هرگز خیرخواه امت اسلامی نبوده و نخواهند بود؛ ارمغان مستکبران آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی و عوامل خائن داخلی در سرزمین‌های اسلامی چیزی جز فقر، فساد، هتک حرمت به نوامیس، تجزیه، تحقیر، مصیبت و گرفتاری نبوده است.

سلامی بیان کرد: هم‌اکنون آمریکایی‌ها شهرهای بسیاری از سوریه را تخریب کرده و فرزندان سوری را یتیم کردند، به زنان بیوه بی حرمتی روا داشتند و هدف آنان نیز این است که نمی‌خواهند مسلمانان طعم آزادی، امنیت، رفاه و پیشرفت را بچشند، می‌خواهند همواره دود آتش از شهرهای آنان به آسمان برخیزد.

آمریکا هیچ توفیقی در عدالت گستری نداشته است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: در حال حاضر کدام کشور دنیا در سایه آمریکای جنایتکار به عدالت و رفاه رسیده است؟ به طور یقین ندای اسلام ندای وحدت است و اگر شیعه و سنی با یکدیگر نزاع و درگیری داشته باشند این اختلاف افکنی‌ها سبب از دست رفتن انرژی و توان ملت می‌شود.

وی اظهار کرد: اختلاف افکنی بین اقوام و ادیان از توطئه های بارز و شیطانی آمریکایی ها است چون اگر مردم بخواهند مبنای زندگانی خود را بر اختلاف افکنی‌ها و دامن زدن به تفاوت‌ها بگذارند دوام چندانی نمی‌یابند.

سردار سلامی بیان کرد: به طور یقین تفاوت امری طبیعی بوده اما زندگانی براساس اشتراکات و پیوند است و در این رابطه برادران شیعه و سنی سال‌ها در کنار هم در مقابل دشمن جنگیده و خون آنان در یک سنگر مشترک ریخته شده است که این خود زیباترین و عمیق ترین پیوند به شمار می رود.

تحریم‌ها فرصت خودباوری را به ملت ایران را داده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمنان استکباری، ایران اسلامی را در شرایط سخت تحریم‌های اقتصادی قرار دادند و گمان می‌کردند که ملت ایران از بند ناف آنان ارتزاق می‌کنند اما دیدند که ملت ایران با وجود فشارهای مختلف اقتصادی، راه‌های علم و فناوری و توسعه و عمران را درنوردیدند.

سردار سلامی اظهار کرد: تحریم‌ها سبب شد که ملت ایران در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شده و به انرژی هسته‌ای دست یابند و بتوانند پالایشگاه، نیروگاه و موشک و هواپیما بسازند.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی کشورهای اطراف ایران اسلامی دارای امنیت نبوده و در آن‌ها کشت و کشتار و انفجارهای مختلف رخ می دهد درحالی که در درون این حلقه ناامن، کشوری آرام و امنی مانند ایران اسلامی وجود دارد که این خود قدرت میهن ما را نشان می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: به طور حتم ملت ایران اجازه نمی‌دهد که دشمن بیگانه حتی یک لحظه چشم طمع به سرزمین ما بدوزد بنابراین همه اقوام و ادیان باید دست به دست هم داده تا دشمن از امنیت و آبادانی کشورمان به حالت مرگ رود.

کد خبر 260770
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز